Niemiecki koncern poszerza gamę sportowych SUV-ów. Na polskim rynku zadebiutował właśnie Volkswagen Tiguan R.
Kompaktowy SUV z Wolfsburga wyróżnia się body kitem, który optycznie dodaje sylwetce muskularności. W jego skład wchodzą przemodelowane zderzaki, nakładki progowe, emblematy, cztery końcówki wydechowe i dedykowane felgi aluminiowe. Warto dodać, że bazuje na wersji po liftingu, która ma zmienione elementy oświetlenia i zaktualizowane wnętrze.
W kabinie znajdziemy cyfrowe wskaźniki, duży ekran multimedialny, półkubełkowe fotele, aluminiowe nakładki na pedały, wstawki ozdobne o wzorze karbonu, kierownicę wielofunkcyjną z grubym wieńcem oraz selektor odpowiedzialny za dostosowanie trybów jazdy.
Volkswagen Tiguan R 2021 – cena i wyposażenie
Za bazową konfigurację sportowego SUV-a trzeba zapłacić 237 190 zł. Czy auto jest warte takiej ceny? Wysoką kwotę usprawiedliwia wyposażenie, w skład którego wchodzą m.in.:
- wydajny układ hamulcowy (z niebieskimi zaciskami)
- amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia
- sportowy tryb jazdy
- obniżone zawieszenie (o 10 mm)
- łopatki do zmiany biegów
Wśród najciekawszych opcji wyposażenia znajduje się układ wydechowy przygotowany przez firmę Akrapović. Jego wyróżnikiem są tytanowe końcówki wydechowe. Jest też pakiet stylistyczny Black Style.
Tiguan R – parametry techniczne
Pod maską topowego Tiguana znajduje się 2-litrowa jednostka napędowa z serii EA888 generująca 320 KM i 420 Nm (2100-5350 obr./min.). Za przeniesienie tej mocy na obie osie (4MOTION) odpowiada 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.
Taki potencjał pozwala na osiąganie 100 km/h w 4,9 sekundy i rozpędzanie się do 250 km/h. Nie zabrakło także tylnego mechanizmu różnicowego ze sprzęgłami wielopłytkowymi. Zapewnia on odpowiednie rozdzielenie mocy na koła, co poprawia zwrotność pojazdu.
Auto jest już w oficjalnej ofercie. Polscy klienci mogą składać zamówienia.