Niemiecka marka z Wolfsburga krok po kroku idzie w stronę ekologiczności.
Dowodem takiego stanu rzeczy są oczywiście coraz nowocześniejsze samochody hybrydowe. By stawały się one coraz lepsze, inżynierowie muszą stale modyfikować i rozwijać jednostki elektryczne, które mają ogromny potencjał. Aktualnie marka dysponuje trzema tego typu konstrukcjami: EAQ 210 (80 KM i 210 Nm, model: e-Up!), EAQ 270 (114 KM i 270 Nm, model: e-Golf, ) oraz DQ400e (107 KM i 400 Nm, modele: Passat GTE, Golf GTE, A3 e-Tron). Aktualnie Niemcy pracują nad kolejnym tego typu silnikiem. Jego techniczne oznaczenie to DL382e. Będzie to najmocniejszy wariant generujący 126 KM i 350 Nm. Znajdziemy go w wersjach PHEV dwóch SUV-ów Audi – Q5 i Q7. Gamę zasili także następny „elektryk”, który znajdzie się w hybrydowym Tiguanie. Czekamy!