FIA stawia wyraźne warunki tym producentom, którzy chcą uzyskać homologację na swoje rajdówki. Koncernem, który zapowiedział ich spełnienie, jest Volkswagen.
VW planuje wyprodukowanie 300-konnego samochodu rajdowego. Moc generowałaby wysilona jednostka benzynowa o pojemności skokowej 1600 ccm. Jednak, aby auto faktycznie mogło uczestniczyć w sportach motorowych, musi uzyskać homologację. Ultimatum postawione przez FIA to 2500 sprzedanych egzemplarzy ?cywilnego? Polo R WRC.
Pod maską ?łagodnego? Polo pracuje 2-litrowy silnik o mocy 220 KM, czyli o 40 KM mocniejszy od jednostki napędzającej wersję GTI (ponadto w Polo GTI silnik jest mniejszy ? 1,4 TSI).
220 KM sprawia, że Polo R WRC do ?setki? rozpędza się w 6,4 sekundy. Moc generowana przez 2-litrowy silnik przekazywana jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy 243 km/h.
No cóż, pozostaje życzyć Volkswagenowi powodzenia.
Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: VW