w

Volkswagen Polo R WRC w cywilnej wersji

FIA stawia wyraźne warunki tym producentom, którzy chcą uzyskać homologację na swoje rajdówki. Koncernem, który zapowiedział ich spełnienie, jest Volkswagen.

 

VW planuje wyprodukowanie 300-konnego samochodu rajdowego. Moc generowałaby wysilona jednostka benzynowa o pojemności skokowej 1600 ccm. Jednak, aby auto faktycznie mogło uczestniczyć w sportach motorowych, musi uzyskać homologację. Ultimatum postawione przez FIA to 2500 sprzedanych egzemplarzy ?cywilnego? Polo R WRC.

 

Pod maską ?łagodnego? Polo pracuje 2-litrowy silnik o mocy 220 KM, czyli o 40 KM mocniejszy od jednostki napędzającej wersję GTI (ponadto w Polo GTI silnik jest mniejszy ? 1,4 TSI).

 

220 KM sprawia, że Polo R WRC do ?setki? rozpędza się w 6,4 sekundy. Moc generowana przez 2-litrowy silnik przekazywana jest na przednią oś za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się przy 243 km/h.

 

No cóż, pozostaje życzyć Volkswagenowi powodzenia.

 

Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: VW

 

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

1 000 000 km Skodą Fabią

Hybrydowe GTi Peugeota