w

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI Syncro. Tego dziadka nie zatrzyma trudny teren (wideo)

Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI Syncro
Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI Syncro. Tego dziadka nie zatrzyma trudny teren (wideo)

Nie ma wątpliwości, że czwarta generacja kultowego modelu zasługuje na status tej najbardziej udanej. Powód? Ogólny poziom dopracowania i trwałości, który owocuje aż do dziś.

Minęły 33 lata od debitu tego samochodu, a wciąż jest on często widywany na polskich drogach. Volkswagen Multivan T4 bywa częścią krajobrazu robót budowlanych. Rzadziej niż kiedyś, ale jednak. To dzielny pomocnik, który sprawdza się w różnych warunkach – jeżeli tylko jego użytkownik dba o niego choćby w minimalnym stopniu.

Model w tym wcieleniu był oferowany przez 13 lat – do 2003 roku. Produkowano go w różnych zakątkach świata. Jedna z kluczowych fabryk mieści się w Poznaniu. Początkowo była ona montownią, ale szybko zyskała status zakładu wytwarzającego ten udany model.

Volkswagen Multivan T4 Syncro w akcji

Przez kilkanaście lat egzystencji rynkowej, marka z Wolfsburga proponowała różne konfiguracje silnikowe tego samochodu. Warto w tym miejscu dodać, że szeroką gamę miał zarówno Transporter (wersja użytkowa), jak i opisywany Multivan.

Prezentowany egzemplarz skrywa silnik 2.5 TDi. To pięciocylindrowy diesel występował w trzech wariantach mocy: 88-, 102- i 151-konnym. Miały one kolejno 195, 250 i 295 niutonometrów. Największym zainteresowaniem cieszyła się wersja pośrednia.

Ta sztuka dysponuje napędem Syncro i zwiększonym prześwitem. Mimo pokaźnych gabarytów, naprawdę dobrze radzi sobie poza asfaltem. To zasługa wymienionych elementów, ale też prostej konstrukcji i stosunkowo krótkich zwisów karoserii.

Volkswagen Multivan T4 off-road
Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI Syncro

Poniższe nagranie pochodzi z Lokken. To niewielkie miasto położone na północy Danii. Sąsiaduje z morzem Bałtyckim. Na plaży zorganizowano event pokazowy, którego celem było realizowanie przejazdów po niewielkim torze.

Sypkie podłoże, woda, błoto – z tym wszystkim musiał sobie poradzić Volkswagen Multivan T4 2.5 TDI Syncro. Odpowiedni układ napędowy i duży moment obrotowy pozwoliły na swobodną jazdę w stosunkowo trudnych warunkach.

Auto było przygotowane do jeszcze większych wyzwań, o czym świadczą dodatkowe osłony podwozia i snorkel zapobiegający dostaniu się wody przez układ dolotowy do silnika. Uwagę zwraca także markiza przytwierdzona do dachu. Niewykluczone, że prezentowany Multivan służy jako auto turystyczne.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Renault Megane E-TECH test

Renault Megane E-TECH Electric to cała prawda o autach elektrycznych (test)

Ciąg dalszy słynnej kolizji

Ciąg dalszy słynnej kolizji. Tą sprawą żyła cała Polska. Sąd ogłosi wyrok 20 marca (wideo)