w

Volkswagen Multivan 2022 oficjalnie. W ofercie hybryda, benzyna i diesel

Volkswagen Multivan 2022 oficjalnie. W ofercie hybryda, benzyna i diesel

Doczekaliśmy się. Niemiecka marka z Wolfsburga zaprezentowała nową generację swojego kultowego modelu.

Oto Volkswagen Multivan 2022 w pełnej okazałości. Samochód łączy praktyczność pojazdu użytkowego z komfortem auta rodzinnego. Jego wielozadaniowy charakter powinien sprostać oczekiwaniom wielu użytkowników.

Nowe wcielenie tego modelu zostało zbudowane na platformie MQB. Zapewnia ona niższą masę, większą sztywność oraz kompatybilność z nowymi układami napędowymi, wśród których po raz pierwszy znajduje się też hybryda.

Multivan 2022 design
Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano lampy zachodzące na klapę bagażnika

Pod względem stylistycznymi możemy mówić o małej rewolucji. Pas przedni został wygładzony do maksimum. Grill jest bardzo skromny, wręcz niewidoczny. Reflektory sąsiadują z litymi listwami zintegrowanymi z dodatkowymi pasami LED – jak w Arteonie.

Po raz pierwszy w historii tego modelu tylne lampy zachodzą na klapę bagażnika. Zrezygnowano z kwadratowego motywu i zdecydowano się na wąski, długi kształt wkomponowany poziomo. Tył samochodu jest oczywiście bardzo ścięty, aby zwiększyć praktyczność wnętrza. Uwagę zwraca także profil, gdzie nie zabrakło dużych przeszkleń, wyraźnych przetłoczeń oraz tylnych drzwi przesuwnych. Całość dopełniają felgi o dedykowanym wzorze.

Warto dodać, że auto ma 4973 milimetry długości, 1941 milimetrów szerokości, 1903 milimetry wysokości oraz 3124 milimetry rozstawu osi. Wersja przedłużona oferuje natomiast 5173 milimetry długości.

Rewolucja we wnętrzu

Kabina została oczywiście zaprojektowana na nowo. Trudno oceniać jakość po zdjęciach, ale spodziewamy się twardych, starannie spasowanych tworzyw, które są odporne na zniszczenia. Jak widać, nie zabrakło także atrakcyjnych dekorów oraz podświetlenia nastrojowego.

Volkswagen Multivan T7 interior
Kokpit zawiera najnowsze instrumenty pokładowe VW

Kokpit zyskał 10-calowe, cyfrowe wskaźniki. Tuż obok zagościł selektor skrzyni automatycznej oraz dotykowy ekran multimedialny. Ten drugi został zintegrowany z panelem klimatyzacji. Obawiamy się, że umieszczone pod nim przyciski dotykowe (od temperatury i głośności multimediów) nie będą podświetlone, podobnie jak w Leonie czy Golfie. Uwagę zwracają także liczne schowki, które zostały uzupełnione cup holderami, półkami, kieszeniami oraz indukcyjną ładowarką.

Volkswagen Multivan 2022 wnętrze
Wnętrze można szeroko konfigurować

Konfiguracja kolejnych rzędów będzie zależała od potrzeb użytkownika. Może tam znajdować się pięć foteli o równych rozmiarach. Pomiędzy nimi da się zamontować przesuwny, praktyczny stolik. Warto dodać, że siedzenia można obracać tyłem do kierunku jazdy, tworząc tzw. strefę VIP.

W najkrótszej odmianie z fotelami w trzech rzędach, bagażnik ma co najmniej 469 litrów. Wyjęcie trzeciego rzędu zaowocuje wzrostem do 1850 litrów. Pozbycie się pięciu tylnych foteli wywinduje wolną przestrzeń do 3672 litrów. W przypadku wersji długiej jest to odpowiednio 763, 2171 i 4005 litrów.

Volkswagen Multivan 2022 – silniki

Po raz pierwszy w historii tego modelu, zastosowano układ hybrydowy typu plug-in. Volkswagen Multivan eHybrid oparto na jednostce 1.4 TSI uzupełnionej silnikiem elektrycznym. Łączny potencjał tego zestawu to 218 koni mechanicznych.

Jednostki napędowe Volkswagena Multivana 2022:

  • eHybrid (218 koni mechanicznych, 350 niutonometrów)
  • 1.5 TSI (136 koni mechanicznych, 220 niutonometrów)
  • 2.0 TSI (204 konie mechaniczne, 320 niutonometrów)
  • 2.0 TDI (150 koni mechanicznych, 320 niutonometrów)

Hybryda plug-in posiada baterię litowo-jonową o pojemności 13 kWh. W trybie elektrycznym kierowca może pokonać do 50 kilometrów (normy WLTP). Prędkość maksymalna na samym prądzie wynosi natomiast 130 km/h.

Volkswagen Multivan 2022 silniki
W gamie jednostek znajdą się dwa silniki TSI, hybryda plug-in oraz dwulitrowy diesel

Oprócz tego, w ofercie będą także dwa silniki benzynowe TSI oferujące 136 koni mechanicznych oraz 204 konie mechaniczne. W przyszłym roku do oferty dołączy Volkswagen Multivan Diesel z jednostką 2.0 TDI o mocy 150 koni mechanicznych.

Każda konfiguracja posiada standardowo dwusprzęgłową przekładnię DSG. W hybrydzie ma ona sześć, a w konwencjonalnych wersjach siedem biegów. Kieruje cały potencjał na oś przednią.

Volkswagen Multivan 2022 – nowe technologie

Samochód został wyposażony w liczne rozwiązania wspierające kierowcę. Marka chwali się, że to ponad 20 systemów, wśród których znajdziemy adaptacyjny tempomat, awaryjne hamowanie, monitorowanie martwego pola, kontrolowanie zmęczenia kierowcy, układ półautonomiczny, asystenta pasa ruchu, wspomaganie wymijania z asystentem skrętu, wyświetlacz znaków drogowych czy lokalny system ostrzegania.

Wybrane systemy wspierające:

  • tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop & Go
  • system obserwacji otoczenia Area View (widok obszaru wokół
    pojazdu dostarczany z czterem kamer)
  • ostrzeganie o pojeździe nadjeżdżającym z tyłu Rear Traffic Alert
    wraz z asystentem zmiany pasa ruchu
  •  wspomaganie wjazdu pod górę Hill Start Assist
  • asystent w nagłych wypadkach Emergency Assist (wspomagane
    zatrzymanie w sytuacjach awaryjnych)
  • system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z
    funkcją awaryjnego hamowania City Emergency Braking
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • asystent jazdy IQ.DRIVE Travel Assist (jazda automatyczna, poziom
  • asystent pasa ruchu Lane Assist (system zapobiegający zjeżdżaniu z
    pasa ruchu)
  •  asystent świateł Light Assist (sterowanie światłami drogowymi)
  • system automatycznego hamowania po kolizji
  • system ParkPilot (ostrzeżenia o odległości)
  • asystent jazdy przy bocznym wietrze Cross Wind Assist
  • asystent zmiany pasa ruchu Side Assist wraz z systemem ostrzegania
    podczas wysiadania
  • asystent manewrowania z przyczepą Trailer Assist
  • dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych

Volkswagen Multivan 2022 trafi na europejskie drogi jeszcze w tym roku. Niebawem poznamy oficjalny cennik modelu.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Escort Księżnej Diany na sprzedaż

Ten Ford Escort ma królewską historię. Należał do księżnej Diany. Teraz szuka nowego domu

Skuterzysta kontra brama

Fart skuterzysty. Metalowa brama mogła zakończyć jego historię (wideo)