w

Volkswagen ID.4 w teście łosia. „Poszedł” bokiem przy 70 km/h (wideo)

Volkswagen ID4 moose test
Volkswagen ID.4 w teście łosia. "Poszedł" bokiem przy 70 km/h (wideo)

Samochody elektryczne mają być coraz częstszą alternatywą dla pojazdów stricte spalinowych. Czy są równie bezpieczne w prowadzeniu?

Masa własna ma tu ogromny wpływ. Baterie do lekkich nie należą, dlatego windują wagę w znaczącym stopniu. Inżynierowie starają się jednak rozmieścić je w najbardziej skuteczny sposób, aby właściwości jezdne nie budziły zastrzeżeń. Czy Volkswagen ID.4 potwierdzi to w teście łosia?

Niemiecki crossover z napędem elektrycznym został wyposażony w opony Bridgestone Turanza Eco w rozmiarach 235/45 R21 z przodu i 255/40 R21 z tyłu. Test został zrealizowany na egzemplarzu Pro Performance oferującym 204 konie mechaniczne.

Okazało się, że nisko umieszczone baterie nie są gwarantem sukcesu. Owszem, obniżają środek ciężkości, ale nie eliminują wysokiej masy własnej. Samochód zachował pełną przewidywalność przy 72 km/h. Od 75 km/h zaczęło się strącanie pachołków. Co ciekawe, przy 70 km/h doszło do zarzucenia tyłem. ESC zareagowało w sposób bardzo gwałtowny.

Wysokie nadwozie i wyraźna masa własna dają się zawsze we znaki. Pomóc mogłyby inne komponenty zawieszenia, ale wtedy samochód stałby się znacznie mniej komfortowy, czyli straciłby sens.

Przypomnijmy, że Volkswagen ID.4 kosztuje w Polsce co najmniej 156 390 złotych. Tyle trzeba przeznaczyć na bazową wersję z układem elektrycznym o mocy 148 koni mechanicznych oraz baterią o pojemności 52 kWh.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bójka na autostradzie A4 przed bramkami

Czeski kierowca kontra motocyklista. Bójka na bramkach autostradowych A4 (wideo)

Niebezpieczna zmiana pasa zakończona wypadkiem

Z pasa rozbiegowego na skrajnie lewy. Kierowca Berlingo doprowadził do potężnego zderzenia (wideo)