w

Volkswagen ID.2all Concept ma osiągi Golfa GTI i większy bagażnik. Cena zaskakuje

Volkswagen ID.2all Concept
Volkswagen ID.2all Concept ma osiągi Golfa GTI i większy bagażnik. Cena zaskakuje

Producent z Wolfsburga pokazał światu swój nowy model koncepcyjny, który jest zapowiedzią seryjnego modelu. Co istotne, jeden nie odbiega znacząco od drugiego.

To też oznacza, że możemy spodziewać się niewielkich różnic w przypadku wersji produkcyjnej. Volkswagen ID.2all Concept zdradza przyszłość, która ma być bardziej przychylna dla klientów zainteresowanych autami elektrycznymi, ale do tej pory zmuszonych ich unikać z powodu ograniczonego budżetu.

Oczywiście nie chodzi o to, że wszyscy stali się bogatsi. Nic bardziej mylnego. Niemiecki producent stworzył samochód, który ze względu na rozsądnie skalkulowaną cenę będzie bardziej przystępny. To ma sprawić, że nabywcy będą ustawiać się po niego w kolejce.

Volkswagen ID.2all Concept
Volkswagen ID.2all Concept

Na ten moment mówi się o kwocie bazowej wynoszącej 22 tysięcy euro, co przy aktualnym kursie (4,70) oznacza wydatek 103 400 złotych. Teoretycznie, nie jest to mała suma, ale pamiętajmy, że dziś Volkswagen Polo z silnikiem 1.0 TSI potrafi kosztować więcej. Serio.

Volkswagen ID.2all Concept

Przejdźmy jednak do szczegółów. Sylwetka tego modelu jest bardzo bliska tej ze wspomnianego Polo. Wymiary sugerują, że to ten sam segment. Volkswagen ID.2all Concept ma 4050 milimetrów długości, a przy tym dysponuje rozstawem osi sięgającym 2600 milimetrów, co zbliża go do Golfa.

Te liczby pozwalają przypuszczać, że w kabinie będzie przestronnie, jak na auto miejskie. Jeżeli już o wnętrzu mowa, to warto zaznaczyć, że kokpit konceptu nie odbiega od tego, który znajdzie się w seryjnym modelu.

Volkswagen ID.2all Concept
Volkswagen ID.2all Concept

Projekt jest bardzo prosty i powszechnie stosowany Wszystko opiera się na dwóch wyświetlaczach: cyfrowych wskaźnikach (10,9 cala) i centrum multimedialnym (12,9 cala). Co ważne, zastosowano tu fizyczne pokrętła i przyciski, które powinny ułatwiać obsługę. Dobrze, że Volkswagen zrobił krok tył w tym aspekcie.

Należy w tym miejscu wspomnieć o bagażniku, który również ma godne parametry. W podstawowej konfiguracji, oddaje do dyspozycji aż 440 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu jego możliwości przewozowe rosną do 1330 litrów.

Volkswagen ID.2all Concept – dane techniczne

Nowy model elektryczny Volkswagena bazuje na platformie MEB, co oczywiście nie jest żadnym zaskoczeniem. Co ciekawe, wersja z jednym silnikiem może generować około 225 koni mechanicznych, co prawdopodobnie pozwoli na osiąganie setki w mniej, niż 7 sekund. To zaskakująco dobre wyniki, zbliżone do Golfa GTI.

Póki co nie jest jasne, jaką pojemnością dysponuje akumulator litowo-jonowy. Wiemy jednak, że deklarowany zasięg zgodny z normami WLTP sięga 450 kilometrów. Całkiem nieźle, jak na samochód miejski.

Volkswagen ID.2all Concept
Volkswagen ID.2all Concept

Producent ujawnił, że szybkie ładowanie od 10 do 80 procent będzie trwało 20 minut, co oznacza możliwość korzystania z energii sięgającej 170 kW.

Kiedy pojawi się Volkswagen ID.2 w wersji produkcyjnej? Podejrzewamy, że już w przyszłym roku. Na tym jednak nie koniec, ponieważ w planach jest jeszcze mniejszy model – jak można się domyślać, będzie nazywał się ID.1.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

KIA EV9

KIA EV9 oficjalnie. Ogromny SUV o imponującym designie

Metalowa rura wybiła szybę i raniła kierowcę

Metalowa rura wybiła szybę i raniła kierowcę. „Odpadła od ciężarówki” (wideo)