w

Volkswagen Golf GTI Clubsport od Yido Performance. Grubiej już nie można…

Volkswagen Golf GTI Clubsport od Yido Performance

Golf GTI Clubsport to topowa odmiana niemieckiego hot hatcha z przednim napędem. Pewien tuner uznał jednak, że mocy nigdy za wiele…

Zanim jednak zmodyfikował układ napędowy, zajął się designem. Auto zyskało kolorową okleinę, poszerzone błotniki, nakładki progowe, delikatnie zmodyfikowane zderzaki oraz felgi o bardzo oryginalnym wzorze. Summa summarum, można tu odnaleźć mnóstwo japońskiego stylu.

Volkswagen Golf GTI Clubsport od Yido Performance

Seryjny Volkswagen Golf GTI Clubsport ma pod maską 2-litrowe TSI generujące 265 KM i 350 Nm. Dzięki funkcji overboost, istnieje możliwość chwilowego wykrzesania 285 KM i 380 Nm. Yido Performance zmieniło oprogramowanie, intercooler, turbosprężarkę i kilka drobniejszych podzespołów, co zaowocowało wzrostem mocy do 414 KM i 651 Nm.

Niestety, pomiary dotyczące osiągów nie zostały ujawnione. Warto przypomnieć, że seryjny Clubsport osiąga pierwszą setkę w 5,9 sekundy. Trudno powiedzieć, czy wynik tego egzemplarza będzie dużo lepszy, mimo większej mocy. Dlaczego? Chodzi o przeniesienie mocy na asfalt za pośrednictwem tylko przednich kół. Krótko mówiąc, wydajność jest tu mocno ograniczona. Wraz ze wzrostem prędkości, różnice będą jednak coraz bardziej zauważalne.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

720-konne BMW X6 M kontra Tesla Model Y: które auto wygra na prostej?

BMW E39 pickup

Stare BMW Serii 5 z nadwoziem pickupa. Jak masz gruby portfel, możesz je kupić