Jedna z dwóch flagowych wersji niemieckiego modelu doczekała się aktualizacji. Wbrew przypuszczeniom, zmiany nie są duże. Inżynierowie postanowili jedynie udoskonalić dobrze znaną koncepcję.
Volkswagen Golf GTI Clubsport 2024 oferuje nieco inną stylistykę, co oczywiście ma związek z ostatnim liftingiem całej oferty kompaktowego samochodu z Wolfsburga. Reflektory mają teraz nieco inne wypełnienia, a zderzak – nowe wstawki.
Natomiast z tyłu zamontowano nieco większy spojler i taki też spojler. Projektanci zachowali dwie końcówki układu wydechowego (po jednej na stronę). Jeżeli chodzi o profil, to nowością są standardowe, 18-calowe felgi aluminiowe lub opcjonalne 19-tki.
We wnętrzu są oczywiście kubełkowe fotele z odpowiednim zakresem regulacji. Instrumenty pokładowe są takie, jak w pozostałych wersjach. To oznacza cyfrowe wskaźniki o dużych możliwościach personalizacji.
Rolę centrum dowodzenia pełni ekran multimedialny ze zaktualizowanym systemem operacyjnym, który jest teraz bardziej przejrzysty, a co za tym idzie – przyjaźniejszy w obsłudze. Jest także wyraźnie większy od dotychczasowego – ma 12,9 cala.
Volkswagen Golf GTI Clubsport 2024 – kluczowe liczby
Niemiecki hot hatch generuje dokładnie taki sam potencjał, jak przed liftingiem. Jego sercem jest dwulitrowa, doładowana jednostka benzynowa, która oddaje do dyspozycji 296 koni mechanicznych oraz 400 niutonometrów.
Władze marki stwierdziły, że odświeżona wersja również nie będzie dostępna z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Standardem jest siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat, który przekazuje moc na przednią oś.
Osiągi? Golf GTI Clubsport 2024 rozwija setkę w 5,6 sekundy, czyli o 0,3 sekundy szybciej, niż standardowe GTI. Wariant „R” jest zatem wyraźnie bardziej dynamiczny do 100 km/h, co ma związek z napędem na obie osie. Prędkość maksymalna prezentowanej wersji wynosi natomiast 250 km/h.
>Elektryczny Volkswagen za 85 tysięcy złotych. Data debiutu ujawniona
Klienci mogą doposażyć swoje auta w pakiet Race. To poskutkuje zwiększeniem prędkości maksymalnej do 270 km/h. Oprócz tego, Clubsport otrzymuje głośniejszy wydech firmy Akrapović oraz zaostrzony tryb jazdy Sport.
W standardzie oferowane są progresywny układ kierowniczy oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Nabywcy mogą dokupić adaptacyjny układ Dynamic Chassis Control, znany jako DCC.