Volkswagen Golf GTI ósmej generacji wyjechał już na europejskie drogi. Jak się spisuje najnowsze wcielenie niemieckiego hot hatcha?
Kompakt z Wolfsburga ma pod maską 2-litrowy silnik TSI, który generuje 245 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Cały potencjał trafia na oś przednią za pośrednictwem jednej z dostępnych skrzyń: 7-biegowego automatu DSG (dwusprzęgłowy) lub przekładni manualnej o 6 przełożeniach.
Nowy Golf GTI osiąga pierwszą setkę w 6,3 sekundy, a granicę 200 km/h przekracza po 22,1 sekundy. Youtuber Automann-TV postanowił sprawdzić, jak spisuje się to auto w warunkach rzeczywistych – na niemieckiej autostradzie bez ograniczeń prędkości. Udało mu się rozpędzić do niemal 250 km/h. Trzeba przyznać, że usportowiony Volkswagen oferuje naprawdę dobrą dynamikę. Pozostaje więc mieć nadzieję, że równie dobrze spisuje się w zakrętach.