Crafter należy do najpopularniejszych samochodów dostawczych w swoim segmencie.
Niemiecki pojazd użytkowy słynie z dużej liczby konfiguracji. W ofercie są furgony, skrzynie, podwozia do zabudowy, a nawet Grand California, która została stworzona z myślą o fanach jazdy turystycznej. Warto dodać, że oprócz jednostek spalinowych, można liczyć na model e-Crafter, który posiada napęd elektryczny.
Nie jest jednak tajemnicą, że większym zainteresowaniem cieszy się silnik Diesla. Mowa oczywiście o kultowym już 2.0 TDI. Furgon z tą jednostką spalinową występuje w trzech wariantach mocy: 102, 140 i 177 koni mechanicznych. Warte odnotowania są także trzy rodzaje napędu (przedni, tylny, 4MOTION) oraz trzy długości rozstawu osi (3640, 4490, 4490L) i dwie wysokości. Oczywiście to nie koniec możliwości, bo auto może występować także ze wzmocnieniami zapewniającymi większą ładowność.
Crafter na niemieckiej autostradzie
Pewien Youtuber postanowił sprawdzić osiągi tego modelu. Miejscem był autobahn (niemiecka autostrada) bez ograniczeń prędkości, dlatego próba odbywała się w zgodzie z przepisami ruchu drogowego. Jaka wersję Craftera przetestował? Wybór padł na Furgon z podstawowym rozstawem osi i w bazowej wysokości.
Pod maską zagościła topowa wersja diesla oferująca 177 koni mechanicznych. Jednostkę sprzęgnięto z 8-biegową skrzynią automatyczną. Autor nie podaje rodzaju napędu, ale najpewniej to FWD. Auto w takiej konfiguracji kosztuje w Polsce 154 045 złotych. Pełny cennik modelu znajdziecie TUTAJ.
Pomiar dotyczył prędkości maksymalnej. Ile zdołał wyciągnąć Volkswagen Crafter w topowej konfiguracji silnikowej? Dokładnie 164 km/h. Posiadacze osobówek mogą kręcić nosem, ale w przypadku tak dużego auta dostawczego to bardzo dobry rezultat. Zobaczcie, jak wyglądała ta próba: