w

Volkswagen Arteon zniknie z rynku. Zastąpi go model elektryczny

VW Arteon
Volkswagen Arteon zniknie z rynku. Zastąpi go model elektryczny

W aktualnej gamie niemieckiej marki nie ma za wielu eleganckich samochodów, które mogą przyciągnąć wzrok swoją dynamiczną sylwetką.

Tak naprawdę jest tylko jeden, Volkswagen Arteon. Okazuje się, że marka wkrótce z niego zrezygnuje, co jest oczywiście związane z zaostrzającymi się normami emisji spalin i planu wdrażania aut na prąd.

Trudno obwiniać producenta, że stara się dostosować do sytuacji. To nie on dostosowuje prawo. Aby móc wciąż walczyć o klientów, firma z Wolfsburga musi podążać za nowymi trendami (a także przepisami), które nie dają za wielu możliwości.

Volkswagen Arteon nie doczeka się nowej generacji

Przypomnijmy, że opisywany samochód jest na rynku od 2017 roku. To następca modelu CC, który z kolei zastąpił Passata CC. Dwa lata temu doczekał się kuracji odmładzającej, która przyniosła drobne zmiany stylistyczne i wyposażeniowe.

Volkswagen Arteon jest dostępny z konwencjonalnymi układami napędowymi opartymi na silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Oprócz tego w jego ofercie znajduje się odmiana hybrydowa typu plug-in. Ciekawostką jest nadwozie Shooting Brake, które dołączyło do oferty wraz liftingiem.

Volkswagen Arteon
Arteon jest oferowany od 5 lat i wciąż wygląda świetnie na tle innych modeli z segmentu D

Najmocniejsza wersja, czyli „R” została oparta na dwulitrowej jednostce TSI, która oddaje do dyspozycji 320 koni mechanicznych. Uzupełnia ją dwusprzęgłowy automat i napęd na obie osie.

Arteon świetnie wygląda, ma praktyczne i przestronne wnętrze, a do tego dysponuje szerokim wachlarzem konfiguracji. Pozostawienie go na rynku z pewnością ucieszyłoby wielu potencjalnych klientów. Niestety, to nie nastąpi.

Jego koniec przewidziano na 2024 rok. Zamiast tego modelu ma być oferowany Volkswagen ID.Aero. Cóż to takiego? Sedan, który ma być pozycjonowany w pobliżu klasy premium. Posiada oczywiście napęd elektryczny.

Volkswagen ID.Aero
Następcą Arteona ma być model ID.Aero, który posiada napęd elektryczny

Dzięki akumulatorowi o pojemności 77 kWh ma zapewniać do 620 kilometrów zasięgu (zgodnie z normami WLTP). Warto dodać, że nowość bazuje na platformie MEB przystosowanej do najnowszych, „ekologicznych” układów napędowych.

Pozostaje zastanowić się nad zakupem Arteona, bo to już ostatni dzwonek. Podobny los czeka konkurentów tego modelu, co oczywiście nie napawa optymizmem. Pozostaje mieć nadzieję, że marka zdoła wyprodukować wystarczającą liczbę egzemplarzy tego auta.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Anonymous sparaliżowało dzielnicę Moskwy taksówkami

Hakerzy Anonymous sparaliżowali dzielnicę Moskwy za pomocą taksówek

Tesla Model S Plaid po wypadku

Pracownik serwisu Tesli rozbił auto klienta. Reakcja firmy zaskakuje