Flagowy model niemieckiej marki doczekał się liftingu i nowych wersji. Wśród nich jest hybryda i odmiana „R”.
Volkswagen Arteon 2021 posiada zmodyfikowane reflektory z ledową listwą biegnącą przez całą szerokość grilla, nowe wypełnienia tylny lampy, bogatszą paletę lakierów i zaktualizowaną listę wzorów felg. We wnętrzu zagościły natomiast nowe wirtualne wskaźniki, dotykowy panel klimatyzacji (wciąż niezależny) i dekory o innych kształtach. Pod względem jakości materiałów dalej jest bardzo dobrze.
Volkswagen Arteon R – dużo mocy, lepsza dynamika
Wariant „R” posiada dedykowany body kit, w skład którego wchodzą sportowe zderzaki, obudowy lusterek w macie, dedykowane felgi w rozmiarze 18 cali (19- i 20-tki wśród opcji), niebieskie zaciski hamulców, dyfuzor oraz trapezowe końcówki układu wydechowego.
Topowa odmiana tego modelu ma pod maską 2-litrowy silnik z rodziny TSI generujący 320 koni mechanicznych i 420 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Za przeniesienie tego potencjału na obie osie (napęd 4Motion) odpowiada 7-biegowa przekładnia automatyczna.

W takiej konfiguracji można przyspieszać do setki w 4,9 sekundy i rozpędzać się do 250 km/h. Warto dodać, że seryjnie zastosowano elektroniczną blokadę. Wykupując pakiet R Performance, maksymalna prędkość rośnie do 270 km/h. Według producenta, średnie zużycie w cyklu mieszanym ma wynosić około 8,9 litra na 100 kilometrów. Volkswagen Arteon R jest dostępny zarówno jako liftback, jak i Shooting Brake.
Ile kosztuje Volkswagen Arteon R? Podstawowy wariant nadwoziowy to wydatek 249 090 złotych. Za wersję Shooting Brake trzeba zapłacić o 6 tysięcy więcej, czyli 255 090 zł.
Volkswagen Arteon eHybrid – układ napędowy z Golfa GTE
Odmiana hybrydowa flagowego Volkswagena skrywa sprawdzoną technologię, którą dysponują również usportowione kompakty: CUPRA Leon, Octavia RS i Golf GTE. Pod względem stylistycznym nie ma większych zmian. Bystre oko dostrzeże osłonę gniazda ładowania i emblematy. We wnętrzu zagościł natomiast wyświetlacz wskaźników z dodatkowymi motywami.
Fundamentem tej hybrydy jest benzynowa jednostka 1.4 TSI. Uzupełnia go silnik elektryczny. Moc systemowa tego zestawu to 218 KM i 400 Nm. Za przeniesienie jej na asfalt odpowiada przekładnia dwusprzęgłowa. Należy w tym miejscu dodać, że całe stado trafia tylko na przednie koła. Mimo ciężkich baterii, sprint do setki trwa akceptowalne 7,8 sekundy, a v-max wynosi 222 km/h.

No właśnie, baterie. Mają niecałe 10 kWh pojemności, co ma zapewniać niecałe 50 kilometrów zasięgu na samym prądzie. Ładowanie może odbywać się za pośrednictwem gniazdka, domowego wallboxa albo dedykowanej stacji.
Ile kosztuje Arteon eHybrid? Ofertę otwiera kwota 199 190 zł. Tyle trzeba zapłacić za liftbacka. Shooting Brake to wydatek o 5 tysięcy złotych większy. Polscy dealerzy przyjmują już zamówienia.