Przynależność do tego samego koncernu daje możliwość korzystania z tych samych technologii i konstrukcji. Tak też jest w tym przypadku.
Stylistyka tego samochodu jednoznacznie wskazuje na pokrewieństwo z hiszpańską nowością. Tak wygląda Volkswagen ID UNYX, który nawet nie próbuje udawać, że jest w jakikolwiek sposób niezależny. Tak gruntowne zbieżności designu dotyczą zazwyczaj pojazdów dostawczych.
Niemniej jednak każdy szuka oszczędności i wśród osobówek też znajdą się takie historie. Możemy tu wspomnieć o takich bliźniakach, jak Mazda2 i Toyota Yaris czy Suzuki Swace i Corolla. Przykładów jest oczywiście jeszcze więcej.
>Oto hot hatch z tylnym napędem. Ma 326 KM i pozwala na drift
Nie to jednak nas zaskakuje najbardziej. Największą ciekawość wzbudza kolejność debiutu i nurt stylistyczny. CUPRA jest bardzo młodą marką będącą jedną z nielicznych w tym gronie, która rozwija się w tak szybkim tempie.
To też zasługa naprawdę udanej oferty modelowej, która powoli spycha SEAT-a na dalszy plan. Projekty są na tyle dobre, że sam Volkswagen postanowił z nich skorzystać. I ten nowy model jest tego kolejnym dowodem.
Volkswagen ID UNYX
Zacznijmy od tego, że auto będzie produkowane przez spółkę nową spółkę Volkswagena z Anhui Jianghuai Automobile Group. Nosi ona nazwę Volkswagen Anhui i niemiecki koncern ma w mniej dokładnie 75 procent udziałów.
A teraz przejdźmy do większych konkretów. W porównaniu do CUPRY Tavascan, zmieniły się przede wszystkim znaczki, felgi oraz przedni zderzak. Fakt, niewiele. Inne zmiany nie były jednak konieczne, ponieważ Volkswagen ID UNYX ma być oferowany wyłącznie na rynku chińskim. Z kolei wspomniany Tavascan jest samochodem globalnym.
Oba modele będą powstawały w tej samej fabryce. Ich fundamentem konstrukcyjnym jest platforma MEB, która jest szeroko wykorzystywana w samochodach z elektrycznymi układami napędowymi. ID Unyx będzie dostępny w dwóch wersjach.
Pierwsza z nich dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 228 koni mechanicznych i napędem na tylną oś. Alternatywą dla niej jest układ z dwiema jednostkami i napędem na wszystkie koła. Jego potencjał to 335 koni mechanicznych, czyli dokładnie tyle, ile w Volkswagenie ID 7 GTX. Bez względu na wybór, prędkość maksymalna będzie ograniczona do 160 km/h.