w

Uwaga! To nie jest CUPRA. Tak wygląda Volkswagen ID UNYX

Volkswagen ID UNYX
Volkswagen ID UNYX

Przynależność do tego samego koncernu daje możliwość korzystania z tych samych technologii i konstrukcji. Tak też jest w tym przypadku.

Stylistyka tego samochodu jednoznacznie wskazuje na pokrewieństwo z hiszpańską nowością. Tak wygląda Volkswagen ID UNYX, który nawet nie próbuje udawać, że jest w jakikolwiek sposób niezależny. Tak gruntowne zbieżności designu dotyczą zazwyczaj pojazdów dostawczych.

Niemniej jednak każdy szuka oszczędności i wśród osobówek też znajdą się takie historie. Możemy tu wspomnieć o takich bliźniakach, jak Mazda2 i Toyota Yaris czy Suzuki Swace i Corolla. Przykładów jest oczywiście jeszcze więcej.

>Oto hot hatch z tylnym napędem. Ma 326 KM i pozwala na drift

Nie to jednak nas zaskakuje najbardziej. Największą ciekawość wzbudza kolejność debiutu i nurt stylistyczny. CUPRA jest bardzo młodą marką będącą jedną z nielicznych w tym gronie, która rozwija się w tak szybkim tempie.

To też zasługa naprawdę udanej oferty modelowej, która powoli spycha SEAT-a na dalszy plan. Projekty są na tyle dobre, że sam Volkswagen postanowił z nich skorzystać. I ten nowy model jest tego kolejnym dowodem.

Volkswagen ID UNYX

Zacznijmy od tego, że auto będzie produkowane przez spółkę nową spółkę Volkswagena z Anhui Jianghuai Automobile Group. Nosi ona nazwę Volkswagen Anhui i niemiecki koncern ma w mniej dokładnie 75 procent udziałów.

A teraz przejdźmy do większych konkretów. W porównaniu do CUPRY Tavascan, zmieniły się przede wszystkim znaczki, felgi oraz przedni zderzak. Fakt, niewiele. Inne zmiany nie były jednak konieczne, ponieważ Volkswagen ID UNYX ma być oferowany wyłącznie na rynku chińskim. Z kolei wspomniany Tavascan jest samochodem globalnym.

Volkswagen ID UNYX
Uwaga! To nie jest CUPRA. Tak wygląda Volkswagen ID UNYX

Oba modele będą powstawały w tej samej fabryce. Ich fundamentem konstrukcyjnym jest platforma MEB, która jest szeroko wykorzystywana w samochodach z elektrycznymi układami napędowymi. ID Unyx będzie dostępny w dwóch wersjach.

Pierwsza z nich dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 228 koni mechanicznych i napędem na tylną oś. Alternatywą dla niej jest układ z dwiema jednostkami i napędem na wszystkie koła. Jego potencjał to 335 koni mechanicznych, czyli dokładnie tyle, ile w Volkswagenie ID 7 GTX. Bez względu na wybór, prędkość maksymalna będzie ograniczona do 160 km/h.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai ST1

Tak wygląda przyszłość kuriera. Hyundai ST1 gotowy do zadań specjalnych

BYD e2 Honor Edition

Ten kompakt na prąd kosztuje mniej, niż Kia Picanto w Polsce. To szokujące