w

Ukradli Golfa GTD z podjazdu. Sąsiad próbował powstrzymać sprawców

Kradzież Golfa GTD w biały dzień
Ukradli Golfa GTD z podjazdu. Sąsiad próbował powstrzymać sprawców

Kradzieże samochodów to problem każdego państwa, w którym motoryzacja odgrywa ważną rolę. Wielka Brytania nie jest tu wyjątkiem.

Złodzieje zdecydują się na różne sposoby przejęcia samochodów. Najpopularniejszym i najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest tzw. walizka przechwytująca sygnał z kluczyka. To najbardziej dyskretna możliwość odjechania nowym autem – bez jakichkolwiek uszkodzeń.

Kradzież w biały dzień!

Większość przestępców decyduje się na przeprowadzanie akcji nocą, gdy jest cicho i nie ma dużego ryzyka przyłapania przez świadków. Ta grupa zdecydowała się zdobycie łupu za dnia, co nie było dobrym pomysłem. Czasem najciemniej jest pod latarnią, ale nie tym razem.

Kradzież Golfa - interwencja sąsiedzka
Czterej mężczyźni wzbudzili podejrzenie sąsiada

Mężczyźni podjechali w czterech i od razu weszli na prywatną posesję. Zainteresował ich niemiecki hot hatch. Chwilę później tuż obok podjechał sąsiad swoim Range Roverem. Spostrzegł, że coś jest nie tak. Gdy zobaczył, że dochodzi do kradzieży starał się zastawić zablokować uciekiniera własnym autem.

Sprawca uciekł i uszkodził auto

Niestety, nie udało się wystraszyć złodzieja na tyle, by ten się poddał. Zamiast wyjść z kabiny i uciekać, zdemolował barierki i zdołał odjechać. Mamy nadzieję, że cała czwórka została schwytana i doczekała się surowego wyroku za swoje przewinienie (pewnie nie był to pierwszy raz).

Auto zostało na pewno zarysowane, przynajmniej z przodu. Na zderzaku musiały widnieć ślady kontaktu z barierkami. Potencjalne uszkodzenie nie musiało być drogie w naprawie, ale mogło naprowadzić śledczych na właściwy trop.

Volkswagen Golf GTD – moc i oszczędność

Hot hatch z dieslem? Z takiego założenia wyszli Niemcy, którzy zaoferowali właśnie taki model. Przyjął nazwę GTD i jest odpowiedzią na GTI. Siódma generacja tego modelu oferuje 2-litrowy silnik wysokoprężny generujący 184 KM i 380 Nm. Za przeniesienie mocy na przednią oś może odpowiadać 6-biegowy manual lub automat o tej samej liczbie przełożeń. Bez względu na konfigurację, przyspieszenie do setki trwa 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna to około 230 km/h.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porsche Cayenne - sukces produkcyjny

Trudno w to uwierzyć, ale Cayenne doczekało się już miliona egzemplarzy!

Volvo XC60 B4 AWD Inscription TEST

Volvo XC60 B4 AWD Inscription ma długą listę zalet. Pozycja lidera nie jest przypadkowa (TEST)