w

Układ hybrydowy i 7-biegowy automat – nowe wersje Fordów Puma i Fiesta

Puma i Fiesta z 7-biegowymi automatami i hybrydą
Układ hybrydowy i 7-biegowy automat - nowe wersje Fordów Puma i Fiesta

Ford wzbogacił ofertę silnikową swoich dwóch miejskich modeli: Pumy oraz Fiesty.

Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin sprawiają, że producenci muszą stosować rozwiązania zmniejszające emisję CO2. Nie inaczej jest w przypadku amerykańskiej marki, która wyposaża swoje modele w układy spalinowe uzupełnione jednostkami elektrycznymi.

Zarówno Fiesta, jak i Puma dysponują technologią miękkich hybryd. To oczywiście najmniej inwazyjny wariant, który oznacza występowanie motoru benzynowego, który jest wspierany przez instalację 48-woltową. Konstrukcja wykorzystuje rozrusznik pełniący rolę generatora prądu odzyskującego energię.

Hybrydowa Fiesta i Puma
Układ hybrydowy wykorzystuje 48-woltową instalację wspomagającą rozpędzanie

System BISG, bo taką nosi nazwę, wspiera rozpędzanie, co pomaga zaoszczędzić paliwo, a co za tym idzie – zmniejszyć emisję szkodliwych substancji. Mówiąc nieco dokładniej, dostarcza dodatkowe 24 niutonometry, co zmniejsza obciążenie silnika spalinowego.

Miękka hybryda z automatem

Teraz we wspomnianych modelach znajdziemy 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną, która jest dostępna właśnie z mild hybrid. Zapewnia ona większą płynność i pozwala na uzyskanie wyższego komfortu jazdy. Warto dodać, że układ miękkiej hybrydy z automatem występuje w dwóch wariantach silnikowych:

  • 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM
  • 1.0 Ecoboost Hybrid 155 KM

Mocniejsza wersja pozwala na rozpędzanie Pumy w 8,7 sekundy do 100 km/h. Oba modele w tych wersjach występują wyłącznie z przednim napędem.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poganianie na lewym pasie

Poganiał, poganiał aż przekonał się, że to nie ma sensu (wideo)

Kolizja z lawetą na przejeździe kolejowym

Nieostrożny laweciarz i kolizja na przejeździe kolejowym: Dobrze, że Volkswageny nie pospadały (wideo)