w

Turystyczny pick-up dla wybrednych. Ogromny diesel pasuje idealnie

RAM 5500 Camper
Turystyczny pick-up dla wybrednych. Ogromny diesel pasuje idealnie

„Mobilna turystyka” kojarzy się raczej z budżetowym i pragmatycznym podejściem do zwiedzania. W rzeczywistości bywa z tym różnie.

Ktoś, kto lubi podróżować niezależnie od pory i harmonogramu nie musi być przecież ubogim człowiekiem. I właśnie dla zamożnych fanów takiego stylu życia powstał ten turystyczny pick-up. Imponuje praktycznie wszystkim.

Widzieliśmy już projekty oparte na takim nadwoziu, ale ten jest zdecydowanie najbardziej zaawansowany i dopracowany. Widać, że nie było mowy o oszczędnościach – i to na żadnym etapie budowy. Ale po kolei…

Turystyczny pick-up dla bogatych

Bazą dla tego projektu jest RAM 5500. To ogromny samochód, którego nie dostaniemy na polskim rynku. Został wyposażony w podwójną kabinę, która pozwala przedostać się do strefy mieszkalnej. Uwagę zwracają gabaryty pojazdu. Wydaje się większy, niż kamper na bazie Fiata Ducato czy Mercedesa Sprintera.

Zabudowa wystaje oczywiście poza obrys standardowego nadwozia. Jest szersza i wyższa. Projektanci postanowili zamontować na niej wydajne oświetlenie – z każdej strony. Dzięki temu można liczyć na dobrą widoczność w każdych okolicznościach.

RAM 5500 Camper
RAM 5500 Camper

Dostęp do strefy mieszkalnej zapewniają solidne schodki. Po znalezieniu się we wnętrzu od razu rzuca się w oczy strefa wypoczynkowa ze sporą liczbą miejsc siedzących i stołem umieszczonym centralnie. To miejsce łatwo przekształcić w sypialnię dla dwóch osób. Nad głowami, w suficie, zostały zamontowane wydajne elementy oświetlenia oraz dysze nawiewu. uwagę zwracają także wszechobecne schowki.

Aneks oferuje natomiast zlew, kuchenkę, lodówkę, piekarnik, mikrofalę i wszystko, co niezbędne. Do tego sąsiaduje z szerokim oknem, które wpuszcza do wnętrza bardzo dużo światła. Dzięki temu wszystko wydaje się nieco bardziej przestronne, niż jest w rzeczywistości.

Turystyczny pick-up dla wybrednych
RAM 5500 Camper

Z kolei nad dachem pick-upa znajduje się oczywiście sypialnia dla dwóch osób. Uzupełniają ją trzy okna. A co z łazienką? Jest bardzo mała, ale mimo tego wygospodarowano w niej miejsce na prysznic, toaletę, a nawet małą umywalkę. Aby zasilić urządzenia elektryczne, wykorzystano panele słoneczne o mocy 1325 watów, dwa falowniki (3000 W) oraz dodatkowy system M-Power o mocy 16,8 kWh.

We wnętrzu znajdziemy sporą liczbę wszelkiego rodzaju gniazd, które mogą zasilać nasze urządzenia. Praktyczność podkreślają także moskitiery, rolety oraz oświetlenie nastrojowe.

RAM 5500 Camper
RAM 5500 Camper

Warto dodać, że auto może być użytkowane w różnych warunkach. Ogrzewanie oraz chłodzenie zapewnia wydajny klimatyzator. Co istotne, w aucie znalazły się duże zbiorniki na wodę. Ten przeznaczony do czystej oferuje 450 litrów. Na szarą oferuje natomiast 150 litrów. Z kolei toaleta ma pojemność 20 litrów.

Turystyczny pick-up dla wybrednych
RAM 5500 Camper

Ten ogromny pojazd potrzebuje odpowiedniego silnika. Pod tym względem nie było mowy o kompromisie. Sercem RAM-a 5500 jest diesel Cummins o pojemności 6,7 litra. Oferuje on 360 koni mechanicznych oraz 1088 niutonometrów. Za przenoszenie mocy na koła odpowiada sześciobiegowa skrzynia automatyczna.

>Praktyczny kamper za 40 tysięcy złotych. Ma kuchnię i łazienkę

Można założyć, że taki układ napędowy potrafi wyciągnąć samochód z różnych opresji. Jeśli jednak pojawią się poważniejsze kłopoty, to zawsze można skorzystać z wyciągarki.

Ile kosztuje ten niezwykły projekt firmy Storyteller Overland? Lepiej usiąść. Jego ceny startują od 398 786 dolarów. Uwzględniając aktualny kurs (4,36) należy liczyć się z wydatkiem przekraczającym 1,7 miliona złotych.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

5 komentarzy

Dodaj odpowiedź
  1. Trzeba dodać, że na to auto potrzebne jest prawo jazdy kat. C. Co czyni je w naszych warunkach całkowicie bezsęsownym. To prowadzi do wniosku, że ten artykuł też takim jest.

  2. To mozna napisac na poczatku artykulu ze to „ciezarowka”. Jakbym chcial „wielkiego kampera” to kupilbym ciagnik siodlowy i kontener mieszkalny 12m …

  3. Silniki Diesel Cummings z U.S. używane są w wielu pojazdach wojskowych, nawet np. produkcji francuskiej. Na drogach a Europie to rzadkość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rolls Royce Phantom Inspired by Cinque Terre

Jedyny taki Rolls Royce Phantom. Czy klient był rybakiem?

Cło na chińskie auta elektryczne

Niemiecki minister transportu nie chce cła na chińskie auta elektryczne. To już nawet nie jest śmieszne