Na to wydarzenie czekało bardzo wielu kierowców poruszających się po stolicy Polski.
Tunel pod Ursynowem został dziś oficjalnie otwarty. To najdłuższy tego typu obiekt w naszym kraju. Pierwsi warszawscy kierowcy testują już świeżo oddaną trasę. Warto zaznaczyć, że to fragment drogi ekspresowej S2, która jest częścią siatki obwodnic Warszawy.
Jak ujawniają pierwsze nagrania z przejazdu pod tunelem, można liczyć na trzy pasy regularne, jeden awaryjny, dobre oświetlenie i takie też oznakowanie. Nowa trasa z pewnością pomoże rozładować ruch na innych arteriach.
Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu
Co ciekawe, nowa trasa została objęta systemem monitorującym tempo pokonywania całego dystansu. Odcinkowy pomiar prędkości w tunelu na S2 ma poprawiać bezpieczeństwo jazdy i umożliwiać karanie tych, którzy nie stosują się do obowiązujących przepisów.
Jesteśmy niemal pewni, że część kierowców uzna to rozwiązanie za „nowoczesny fotoradar” i będzie zwalniała tylko przy punktach pomiaru, co oczywiście niewiele pomoże. Odcinkowy pomiar liczy średni czas przejazdu i na tej podstawie ustalana jest średnia prędkość.
Długość tunelu przekracza dwa kilometry (2335 metrów), co potwierdza, że jest najdłuższy w Polsce. Jego pokonanie z dozwoloną szybkością trwa około dwie minuty.
Powstanie tego trasy wyraźnie wpłynęło na płynność ruchu w Warszawie i okolicach. Warto podkreślić, że tunel na S2 zapewnił ciągłość autostradzie A2, która łączy wschód z zachodem Polski.