Jaguar jest raczej konserwatywną marką, która od dłuższego czasu porusza się w cieniu niemieckiej konkurencji. Ma jednak dwa modele potrafiące wygenerować sporo emocji.
Jednym z nich jest Jaguar XE Project 8. To sedan klasy średniej o znacznie większym potencjale, niż konwencjonalne wersje. Sercem tego potwora jest 5-litrowa jednostka benzynowa produkująca 600 KM i 700 Nm. Współpracuje z nią 8-biegowy automat kierujący cały potencjał na obie osie.
Panowie z kanału „carwow” postanowili postawić go obok najmocniejszego seryjnego auta kompaktowego w historii. Jest nim oczywiście Mercedes-AMG A 45 S, który skrywa pod maską 2-litrowy silnik z doładowaniem generujący 421 KM i 500 Nm. Za przeniesienie tej pokaźnej mocy na obie osie (4MATIC) odpowiada 8-biegowa przekładnia automatyczna.
Dane techniczne mogą sugerować zwycięstwo Jaguara, tym bardziej że w obu przypadkach masa własna przekracza 1600 kg. Wiele zależy jednak od wydajności przenoszenia koni mechanicznych na asfalt. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że niemiecki kompakt ma system launch control (procedurę startu), co może pomóc. Kto zatem wygra ten pojedynek? Sprawdźcie: