Flagowy model francuskiej marki doczekał się najmocniejszego układu napędowego. Hybryda plug-in właśnie do polskiego cennika. Co oferuje i za jakie pieniądze?
Topowe Renault Rafale jest już dostępne w oficjalnym konfiguratorze. Pod względem stylistycznym wyróżnia się się tylko detalami. Bystre oko dostrzeże dodatkową klapkę, która kryje gniazdo ładowania. Warto w tym miejscu dodać, że występuje z dwoma najbogatszymi konfiguracjami wyposażeniowymi.
Zanim jednak o tym, warto sklasyfikować ten model, ponieważ to wciąż nowość, która dopiero wyjeżdża na europejskie drogi. Rafale jest SUV-em Coupe bazującym na rozwiązaniach z najnowszego Espace.
To też oznacza, że reprezentuje segment D. Potwierdzają to wymiary samochodu. Nowe Renault ma 4710 milimetrów długości, 1866 milimetrów szerokości oraz 1613 milimetrów wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2738 milimetrów.
Mocny układ napędowy
Jak już wspomnieliśmy, topowe Renault Rafale to hybryda typu PHEV. Jej bazę stanowi doładowany, trzycylindrowy silnik spalinowy (150 koni mechanicznych) uzupełniony dwiema jednostkami elektrycznymi (68 i 136 koni mechanicznych oraz systemem HSG (34 konie mechaniczne).
Potencjał systemowy tego układu to aż 300 koni mechanicznych. Za przenoszenie mocy na obie osie odpowiada wielotrybowa przekładnia automatyczna MMT. Tak skonfigurowany SUV francuskiego producenta waży dokładnie 1934 kilogramy.
Osiągi? Sprint do setki zajmuje 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 180 km/h. Układ hybrydowy dysponuje akumulatorem trakcyjnym o pojemności 22 kWh, który pozwala pokonać około 100 kilometrów w trybie elektrycznym.
To sprawia, że podczas codziennej jazdy na krótszych dystansach można w ogóle nie używać jednostki spalinowej. Jeśli więc kierowca dysponuje darmowym bądź prywatnym źródłem energii, to może sporo zaoszczędzić.
Topowe Renault Rafale – cena w Polsce
Ile kosztuje flagowy SUV Renault? W tym wydaniu startuje od 226 900 złotych. Kwota dotyczy drugiego poziomu wyposażenia, który dla tej konfiguracji napędowej jest tym bazowym. Nosi nazwę esprit Alpine i jest naprawdę bogaty.
Topowe Renault Rafale z podstawowym wyposażeniem oferuje m.in.: system 4 kół skrętnych 4Control, funkcje rozpoznawania twarzy Face ID, monitorowanie martwego pola w lusterkach, elektrycznie sterowną klapę bagażnika, kokpit z satynowymi wstawkami, tapicerkę z Alcantary, kamerę cofania, indukcyjną ładowarkę, cyfrowe wskaźniki, ekran multimedialny z funkcjami Google, pakiet systemów bezpieczeństwa, selektor trybów jazdy, reflektory Full LED i podgrzewane fotele.
Na szczycie oferty znalazła się wersja atelier Alpine. Oprócz wyżej wymienionych elementów, oddaje do dyspozycji predykcyjne zawieszenie adaptacyjne zintegrowane z kamerą, inteligentny regulator prędkości, system kamer 360 stopni, światła LED Matrix, fotele z elektryczną regulacją i masażem, a także 21-calowe felgi aluminiowe. Cena? 248 900 złotych.
Klienci zainteresowani tą konfiguracją napędową mogą już składać zamówienia. Pierwsze egzemplarze topowego Rafale powinny pojawić się na polskich drogach już w ostatnim kwartale 2024 roku.