w

To nie Tesla, tylko wydajna hybryda. Cena 103 000 zł, zasięg 1000 km

Lecar 459 Hybrid
Lecar 459 Hybrid

Liczni producenci wciąż nie są przekonani do samochodów elektrycznych, dlatego starają się urozmaicać swoje oferty innymi koncepcjami napędowymi. I to jest bardzo rozsądne podejście w tej niepewnej sytuacji przemysłu motoryzacyjnego.

Ten samochód rzeczywiście wygląda jak Tesla Model Y. Ma niemal taką samą linię boczną oraz proporcje. Oferuje jednak inny układ, który składa się zarówno z silnika elektrycznego, jak i spalinowego. Oto Lecar 459 Hybrid, czyli wydajna hybryda o ciekawym pochodzeniu.

Fakt, nazwa niewiele mówi, choć budzi chińskie skojarzenia. A tu niespodzianka! Za projekt odpowiada brazylijski start-up, który chce się przebić na światowy rynek. Plany są ambitne, ale możliwe do zrealizowania.

Lecar 459 Hybrid
Lecar 459 Hybrid

Zacznijmy od tego, że prezentowana konstrukcja ma wejść do produkcji już w 2026 roku, czyli za kilkanaście miesięcy. Jej przewidywana cena to dokładnie 26 900 dolarów, co oznacza 103 296 złotych (kurs 3,84).

Kwota wydaje się okazyjna i może pomóc Brazylijczykom w nabyciu nowego, zaawansowanego samochodu. W Polsce trudno byłoby dostać porównywalny model za takie pieniądze, co jest związane z rygorystycznymi normami (emisji i bezpieczeństwa) oraz systemem podatkowym.

Wydajna hybryda od Lecar

Choć przypomina Teslę, wygląda od niej znacznie bardziej atrakcyjnie. To zasługa elementów oświetlenia i zderzaków, które są po prostu ładniejsze. Projektanci amerykańskiego producenta mogą jednak kręcić nosami, bo profil jest rzeczywiście bardzo podobny.

Co wiemy o układzie napędowym? To wydajna hybryda, w której skład wchodzi silnik elektryczny generujący 163 konie mechaniczne i 258 niutonometrów. Uzupełnia go jednolitrowa, trzycylindrowa jednostka spalinowa oferująca 121 koni mechanicznych i 220 niutonometrów.

Lecar 459 Hybrid
Lecar 459 Hybrid

Warto podkreślić, że to układ szeregowy, w którym konstrukcja spalinowa pełni rolę agregatu – nie napędza kół, tylko dostarcza moc do akumulatora trakcyjnego o pojemności 18,4 kWh. Według producenta, zasięg tego zestawu sięga 1000 kilometrów, choć nie wiadomo, jak duże jest przy tym zużycie paliwa.

Należy podkreślić, że zasięg w trybie elektrycznym wynosi 100 kilometrów, co też jest bardzo dobrym rezultatem. Lecar 459 Hybrid pozostaje przy tym w pełni funkcjonalnym samochodem z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności 530 litrów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi RS7 Mansory 2024

Audi RS7 Mansory 2024. Może zawstydzić nowe Ferrari

Nowa Dacia Duster Carpoint

Nowa Dacia Duster Carpoint. Wybierz wersję z LPG i masz już wszystko