Moda na SUV-y i crossovery determinuje strategie producentów. Marka z Ingolstadt postanowiła zaoferować kolejną wersję swojego flagowego „auta dla aktywnych”. I jest to absolutny top – przynajmniej pod względem potencjału silnikowego.
Fakty są takie, że to najmocniejsze spalinowe Audi w historii marki. Mówimy oczywiście o samochodach produkowanych seryjnie. Jak doskonale widać, to najnowsza odsłona Audi RS Q8. Biorąc pod uwagę popyt na pozostałe konfiguracje, należy spodziewać się dużego zainteresowania również w tym przypadku.
Auto wyróżnia się oczywiście dedykowanym pakietem stylistycznym. W jego składzie są nakładki progowe, przeprojektowane zderzaki, dyfuzor, spora lotka nad tylną szybą, dedykowane felgi oraz oznaczenia na wybranych elementach.
Reflektory oferują technologię matrycową. Z kolei tylne lampy to tak zwane OLED-y. Wspomniane felgi mogą mieć matowo-złote wykończenie i rozmiar 23 cali. Za nimi skrywają się ceramiczne hamulce, które wymagają dodatkowej dopłaty.
RS Q8 – najmocniejsze spalinowe Audi w historii
Nikogo z pewnością nie zaskoczy, że pod maską tego mastodonta znajduje się czterolitrowe, podwójnie doładowane V8. Co ciekawe, oferuje więcej mocy, niż wycofane już V10 o pojemności 5,2 litra, które było montowane w R8.
W tym przypadku kierowca ma pod prawą stopą 631 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów. Ten ogromny potencjał trafia oczywiście na obie osie. Pomaga w tym automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
>Audi RS3 z rekordem na Nurburgringu. Pokonało BMW M2
Najmocniejsze spalinowe Audi w historii osiąga setkę w 3,6 sekundy, co oznacza, że nie jest najlepiej przyspieszającym. Powodem są tu gabaryty i znacząca masa własna. Klienci wolą jednak odpuścić kilka dziesiątych sekundy na rzecz przestronności i praktyczności, co zresztą widać na polskich ulicach.
Audi RS Q8 dysponuje seryjnym zawieszeniem adaptacyjnym opartym na pneumatyce. Elektronika obejmuje aktywną stabilizację przechyłów. Inżynierowie poprawili także pracę układu kierowniczego. W pokonywaniu zakrętów pomaga także układ tylnych kół skrętnych.
Ile kosztuje Audi RS Q8? Póki co znamy niemiecki cennik. Za wersję bazową w tej konfiguracji trzeba zapłacić 141 900 euro. Wariant Performance to wydatek 155 700 euro. Zamówienia będzie można składać od 27 czerwca 2024 roku.