w

To najmocniejsze spalinowe Audi w historii. Jest wielkie, ciężkie i szybkie

Audi RS Q8 2024
To najmocniejsze spalinowe Audi w historii. Jest wielkie, ciężkie i szybkie

Moda na SUV-y i crossovery determinuje strategie producentów. Marka z Ingolstadt postanowiła zaoferować kolejną wersję swojego flagowego „auta dla aktywnych”. I jest to absolutny top – przynajmniej pod względem potencjału silnikowego.

Fakty są takie, że to najmocniejsze spalinowe Audi w historii marki. Mówimy oczywiście o samochodach produkowanych seryjnie. Jak doskonale widać, to najnowsza odsłona Audi RS Q8. Biorąc pod uwagę popyt na pozostałe konfiguracje, należy spodziewać się dużego zainteresowania również w tym przypadku.

Auto wyróżnia się oczywiście dedykowanym pakietem stylistycznym. W jego składzie są nakładki progowe, przeprojektowane zderzaki, dyfuzor, spora lotka nad tylną szybą, dedykowane felgi oraz oznaczenia na wybranych elementach.

Najmocniejsze spalinowe Audi w historii
Audi RS Q8 2024

Reflektory oferują technologię matrycową. Z kolei tylne lampy to tak zwane OLED-y. Wspomniane felgi mogą mieć matowo-złote wykończenie i rozmiar 23 cali. Za nimi skrywają się ceramiczne hamulce, które wymagają dodatkowej dopłaty.

RS Q8 – najmocniejsze spalinowe Audi w historii

Nikogo z pewnością nie zaskoczy, że pod maską tego mastodonta znajduje się czterolitrowe, podwójnie doładowane V8. Co ciekawe, oferuje więcej mocy, niż wycofane już V10 o pojemności 5,2 litra, które było montowane w R8.

W tym przypadku kierowca ma pod prawą stopą 631 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów. Ten ogromny potencjał trafia oczywiście na obie osie. Pomaga w tym automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

>Audi RS3 z rekordem na Nurburgringu. Pokonało BMW M2

Najmocniejsze spalinowe Audi w historii osiąga setkę w 3,6 sekundy, co oznacza, że nie jest najlepiej przyspieszającym. Powodem są tu gabaryty i znacząca masa własna. Klienci wolą jednak odpuścić kilka dziesiątych sekundy na rzecz przestronności i praktyczności, co zresztą widać na polskich ulicach.

Audi RS Q8 2024
Audi RS Q8 2024

Audi RS Q8 dysponuje seryjnym zawieszeniem adaptacyjnym opartym na pneumatyce. Elektronika obejmuje aktywną stabilizację przechyłów. Inżynierowie poprawili także pracę układu kierowniczego. W pokonywaniu zakrętów pomaga także układ tylnych kół skrętnych.

Ile kosztuje Audi RS Q8? Póki co znamy niemiecki cennik. Za wersję bazową w tej konfiguracji trzeba zapłacić 141 900 euro. Wariant Performance to wydatek 155 700 euro. Zamówienia będzie można składać od 27 czerwca 2024 roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Samochody spalinowe BMW

BMW: Samochody spalinowe mają przyszłość

American Cars Mania 2024

American Cars Mania 2024. Premiery Forda i jeszcze więcej atrakcji