w

To najczęstsza przyczyna usterek i awarii w nowych autach. Daje do myślenia

Najczęstsza przyczyna usterek
To najczęstsza przyczyna usterek i awarii w nowych autach. Daje do myślenia

Czy motoryzacja zmierza w dobrym kierunku? To oczywiste, że zdania na ten temat są podzielone. Wspólnym mianownikiem pozostaje jednak biznes, który ma przynieść odpowiednie profity.

Wyprodukowanie modelu, który przyniesie straty materialne nie ma najmniejszego sensu. Paradoksalnie, za dobre auto też nie jest dobrym rozwiązaniem, bo nie sprowokuje do jego wymiany. Nie jest więc tajemnicą, że pojazdy muszą się psuć, przynajmniej w pewnym stopniu. Jaka jest zatem najczęstsza przyczyna usterek i awarii samochodów?

Raport ADAC, który uwzględnia dane z 2023 roku jest wiarygodnym źródłem takich informacji. Samochody tej organizacji wyjeżdżały z pomocą aż 3,5 miliona razy, co stanowi wzrost o ponad 117 tysięcy – w porównaniu do danych z poprzedniej sporządzonej ekspertyzy. Obawiamy się, że ten trend zostanie utrzymany.

>Wymiana akumulatora BMW i3. Koszt jak za nowe auto

Warto w tym miejscu podkreślić, że wzrosła liczba interwencji dotyczących samochodów elektrycznych. Ostatnio było to 15 000 czynności. Teraz jednak zebrano ponad 30 000 takich zdarzeń. Tutaj także spodziewamy się utrzymania tendencji wzrostowej.

Najczęstsza przyczyna usterek i awarii

Błyskawiczny rozwój technologii okazuje się mało odporny na problemy technologiczne panujące od dekad. Jak wynika z raportu ADAC, aż 44 procent interwencji dotyczyło problemów z akumulatorem, który doprowadzał do unieruchomienia pojazdu. To bezapelacyjnie najczęstsza przyczyna usterek i awarii.

Bez względu, czy to leciwe Seicento, czy najnowsze Audi, ten podzespół odgrywa bardzo istotną rolę. Ze względu na zakres elektroniki zastosowanej we współczesnych samochodach, jest obciążany, jak nigdy wcześniej.

Najczęstsza przyczyna usterek
Okazuje się, że największe problemy od lat sprawia akumulator, bez względu na stopień zaawansowania technologicznego samochodu

Co ciekawe, usterki dotyczące akumulatora wiązane są z systemami Start/Stop, które ograniczają jego widoczność. Zdarzają się też przypadki rozładowania lub awarii akumulatora w układach hybrydowych. Zazwyczaj zawodzi elektronika.

Na drugim miejscu niechlubnego zestawienia znalazł się silnik (23 procent interwencji) oraz jego podzespoły. To już bardziej złożona konstrukcja z licznymi podzespołami, dlatego nie jesteśmy tym zaskoczeni. Co ciekawe, trzecie miejsce przypadło duetowi pod postaciami rozrusznika i alternatora (11 procent). Kierowcy wzywali także specjalistów ADAC w przypadku kłopotów z ogumieniem (9 procent) oraz centralnym zamkiem (w tym kluczykiem i immobiliserem).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Renault Megane GrandCoupe

Benzynowe Renault Megane GrandCoupe wraca do oferty. Jest tanie i spełnia normy

Nowe MINI Cooper 5D

Nowe MINI Cooper 5D ujawnione. Bardziej praktyczna, ale mniej atrakcyjna zabawka