w

To najczęściej aktualizowany model na rynku. „Klepią” go od 13 lat i jeszcze świętują

To najczęściej aktualizowany model na rynku
To najczęściej aktualizowany model na rynku. "Klepią" go od 13 lat i jeszcze świętują

Historia tego modelu jest ciekawa i odzwierciedla sytuację, w której znajduje się marka. Mimo że ta konstrukcja jest już niemal archaiczna, wciąż znajdują się klienci, którzy na nią stawiają.

Lancia Ypsilon to rzeczywiście najczęściej aktualizowany model na rynku. Ma za sobą dwa liftingi i kilka mniejszych zmian stylistycznych oraz wyposażeniowych. Trudno uwierzyć, że jego debiut nastąpił w 2011 roku. W tym przypadku to raczej nie jest powód do dumy. Mimo tego, firma zamierza świętować jego 13. urodziny. Poważnie. Ciekawe skąd mają na to pieniążki…

A teraz już na poważnie. Włoska marka trafiła pod skrzydła Stellantis i wkrótce doczeka się prawdziwego wskrzeszenia. Teraz ma w ofercie tylko starego Ypsilona, który jest sprzedawany wyłącznie na rynku włoskim. Trudno więc mówić o oczekiwanych udziałach w rynku.

To najczęściej aktualizowany model na rynku
Lancia Ypsilon 2023

Wydawało się, że ostatni rozdział zostanie wkrótce zamknięty. Francuzi zdecydowali jednak inaczej, co jest dobrą wiadomością dla fanów. Muszą oni jednak nastawić się na rewolucję, bo większość nowych modeli otrzyma napędy elektryczne.

Jedynie nowa generacja Ypsilona, która niebawem zostanie ujawniona, będzie dysponować spalinowym układem napędowym. Podejrzewamy, że będzie to miękka hybryda o skromnej mocy. Delta i kolejne samochody zaoferują już tylko silniki na prąd.

Najczęściej aktualizowany model na rynku

Zanim jednak to wszystko nastąpi, Ypsilon pozostaje samotnikiem. Najczęściej aktualizowany model na rynku doczekał się właśnie kolejnej aktualizacji. I znów mówimy o zmianach kosmetycznych, które skupiają się na nowych konfiguracjach.

>Lancia Pu+Ra HPE Concept oficjalnie. Tak mógłby wyglądać nowy Stratos

Zacznijmy od tego, że włoski mieszczuch jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Pierwsza opiera się na trzycylindrowym silniku o pojemności 1 litra, który jest wspierany przez instalację 48V. Ta miękka hybryda oferuje 69 koni mechanicznych.

Lancia Ypsilon 2023
Lancia Ypsilon 2023

Alternatywą dla tego wariantu jest wolnossący benzyniak o pojemności 1,2 litra. Co ciekawe, on także dysponuje taką samą liczą koni, ale jest kompatybilny z układem LPG, co dla wielu może być ważnym argumentem.

Lancia Ypsilon będzie teraz oferowana z trzema wersjami wyposażenia: Orio, Platino i Eco. W standardzie klient otrzymuje m.in.: elektryczne lusterka, manualną klimatyzacją, 15-calowe felgi Style i spojler. Niestety, brakuje lepszych multimediów. Wyższy poziom oddaje do dyspozycji siedmiocalowy ekran centralny, bezprzewodową ładowarkę, przyciemniane szyby, końcówkę wydechu w chromie, Apple CarPlay i Android Auto oraz czujniki parkowania.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

4 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. kiedyś jeździłem taka w Grecji. gość z wypożyczalni 3 razy powtórzył czy zdaje sobie sprawę że to jest auto klasy premium. nie wiem o co mu chodziło. auto było bardzo przyjemne, i faktycznie dużo bardziej komfortowe niż Fiat ale premium się nie czułem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jakie są korzyści z łączenia ubezpieczeń AC i OC

Jakie są korzyści z łączenia ubezpieczeń AC i OC w jednym Pakiecie?

Peugeot E-3008 2024

Peugeot E-3008 2024 jest piękny. Francuzi znowu pokazali klasę