Rewolucja przemysłu motoryzacyjnego pozwoliła potentatom technologicznym na przedarcie się do nowej branży. Już nie tylko dostarczają instrumenty pokładowe, ale też produkują własne samochody.
Kolejnym tego przykładem jest limuzyna producenta telefonów. Nie, to nie jest żart. Na zdjęciach znajduje się Huawei Maextro S800, który wygląda… No właśnie, jak? Bardzo trudno określić, jaki jest to rodzaj nadwozia.
Biorąc pod uwagę sam pas przedni, nietrudno o skojarzenia z Rolls Royce’em. Ścięty front, monumentalne proporcje i srebrne wstawki wydają się to podkreślać. Tylko te reflektory bardziej pasują do pick-upa Forda.
Tył można przypisać dowolnemu modelowi z Chin. Szeroka blenda LED bardzo przypomina samochody marki Zeekr, która znajduje się pod skrzydłami koncernu Geely (razem z Volvo). Najbardziej zastanawia jednak linia boczna..
Teoretycznie, można byłoby uznać, że to rozciągnięty, ekskluzywny hatchback o zaburzonych proporcjach. Problem w tym, że tylna klapa nie otwiera się wraz z szybą. Czterodrzwiowe coupe? Już bardziej, choć wyjątkowo pokraczne.
O wnętrzu nie wiadomo niemal nic. Producent ujawnił jedynie fragment podsufitki, którą zdobią punktowe światła LED – nawiązujące do gwieździstego nieba, co jest jasnym skopiowaniem motywu stosowanego w brytyjskiej marce.
Limuzyna producenta telefonów to poważny gracz
Przynajmniej tak twierdzi sam producent. O powadze sytuacji mają świadczyć między innymi wymiary. Z liczb wynika, że Huawei Maextro S800 jest większy, niż 99,99 procent samochodów osobowych jeżdżących po Chinach.
Aby nie być gołosłownymi, wspomnijmy o wymiarach. Limuzyna producenta telefonów ma aż 5480 milimetrów długości, 2000 milimetrów szerokości oraz 1536 milimetrów wysokości. Jej rozstaw osi to dokładnie 3370 milimetrów. Zbliża się więc do Maybacha, ale wciąż jest krótsza o niemal pół metra od Phantoma EWB.
Huawei nie podał za wielu szczegółów technicznych. Wiemy jednak, że S800 będzie oferowane z elektrycznym układem napędowym. Podejrzewamy, że przy tych gabarytach i takiej technologii masa własna może przekroczyć 3 tony.
Co ciekawe, ruszyła przedsprzedaż prezentowanego samochodu – depozyt wynosi 20 000 juanów, czyli około 11 tysięcy złotych. Oczekuje się, że Maextro S800 będzie kosztował w podstawowej wersji około 1 milion juanów, czyli niecałe 600 tysięcy złotych.