w

Test hamulców w ciągnikach z różnych epok: 1997 vs 2017. Kolosalne różnice

Old semi vs new semi - brake test
Test hamulców w ciągnikach z różnych epok: 1997 vs 2017. Kolosalne różnice

Wielotonowe zestawy są dziś łatwe wprowadzeniu, ale to nie oznacza, że zachowują się w ten sam sposób, co zwykłe osobówki.

Nie jest to możliwe ze względu na gabaryty, charakterystykę pracy i wagę. Ten ostatni element daje się najbardziej we znaki wszystkim podzespołom ukrytym w ciągnikach siodłowych. Jak można się domyślać, najbardziej cierpi układ hamulcowy.

Test hamowania: 1997 kontra 2017 r.

Producenci rozwijają przez dekady wszelkie rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, by tego typu pojazdy radziły sobie lepiej w trudnych sytuacjach. To, jak bardzo zmieniła się technologia w kontekście wspomnianych hamulców, zdradza poniższy materiał video.

Nagranie ujawnia test układów hamulcowych na podstawie dwóch zestawów bazujących na modelach Mercedesa. Jeden z nich to SK z 1997 roku, a drugim jest Actros z 2017 roku. Warto dodać, że w obu konfiguracjach mamy do czynienia z masą sięgającą 38,5 tony.

Różnice? Naprawdę ogromne. Actros hamujący z 80 km/h potrzebował zaledwie 41 metrów. Gdy jego licznik wskazywał 0 km/h, starszy brat, model SK, jechał z prękością 43 km/h. Ostatecznie zatrzymał się po pokonaniu 57 metrów. To niemal o 50% dłuższy dystans, niż w przypadku nowszego ciągnika.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Range Rover fail, Panda 4x4 mission complete

Gdzie Range Rover nie może, tam Pandę poślą…

Fiat Tipo 2021 polski cennik

Fiat Tipo 2021 – polski cennik modelu po liftingu