w

Tesla Model S Plaid – przyspieszenie w warunkach rzeczywistych. Ale pocisk! (wideo)

Tesla Model S Plaid
Tesla Model S Plaid - przyspieszenie w warunkach rzeczywistych. Ale pocisk! (wideo)

Samochody amerykańskiego producenta mają wątpliwą jakość, ale osiągów odmówić im nie można. Tesla Model S Plaid jest tego najlepszym przykładem.

Mózg nieświadomego pasażera może lekko zwariować podczas gwałtownego przyspieszania tym samochodem. Wybitne tempo nabierania prędkości nie jest uzupełnione warkotem silnika. Towarzyszy temu jedynie dźwięk elektrycznej jednostki, który przełamuje ciszę. Fakt, nietypowe wrażenie, ale warte sprawdzenia.

Auta elektryczne mają swoje wady (ta lista jest dziś naprawdę długa), jednakże nie można zapominać również o ich zaletach. I tu należy wspomnieć o wydajności układów napędowych, które nie marnują energii. Poza tym, maksymalna moc jest dostępna praktycznie od samego zera, dlatego reakcja pojazdu wydaje się natychmiasowa.

Tesla Model S Plaid – pomiar przyspieszenia

Zacznijmy od tego, że topowa konfiguracja Modelu S oferuje trzy jednostki elektryczne generujące łącznie aż 1020 koni mechanicznych i 1200 niutonometrów. Ten absurdalnie duży potencjał trafia na obie osie, co nie jest niczym dziwnym. Inaczej nie byłoby szans, by wykorzystać takie wartości.

Osiągi? Jak wynika z danych technicznych od producenta, sprint do setki powinien zajmować zaledwie 2,3 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna ma wynosić 262 km/h, co jest godną wartością, jak na samochód elektryczny.

Youtuber z kanału AutoTopNL postanowił to sprawdzić – w warunkach rzeczywistych. Czy udało się powielić dane marki? Jak duże różnice w przyspieszeniu dotyczyły wszystkich dostępnych trybów jazdy? Na te pytania odpowiada poniższy, krótki materiał.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zepchnięcie osobówki TIR-em

Wielotonowy zestaw zepchnął osobówkę. „Peugeot znajdował się w martwym polu” (wideo)

SEAT Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive FR

SEAT Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive, czyli SUV, którego lista zalet uległa zmianie wraz z czasem (test)