Amerykański producent ma powody do zadowolenia. Reprezentant jego gamy odniósł duży sukces na Starym Kontynencie.
Jak wynika z najnowszych raportów podsumowujących 2021 rok, Tesla Model 3 została najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie. Wyprzedziła wiele uznanych graczy, od których jest wyraźnie droższa. To pokazuje, że nie tylko cena ma znaczenie.
Elon Musk przez lata budował wizerunek firmy, która dziś jest wielkim imperium – nie tylko motoryzacyjnym. Wizjoner i miliarder w jednej osobie pokazał, że dobra strategia i uparte dążenie do celu może przynieść świetne rezultaty. Jeszcze dekadę temu nikt nie myślał, że Tesla tak szybko zdetronizuje europejskich i azjatyckich konkurentów.
Sprzedaż Tesli w Europie
Jak się okazało, Tesla Model 3 była bezkonkurencyjna na Starym Kontynencie. Wystarczy dodać, że w samym wrześniu stała się miesięcznym liderem rynku motoryzacyjnego – uwzględniając nawet auta spalinowe. To pokazuje wyraźne zmiany trendów.
Niedawno udostępniony raport JATO Dynamics ujawnił, że do końca listopada 2021 roku w Europie sprzedano 113 797 sztuk tego modelu. To wzrost o 84 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego (2020).
Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen ID.3, który dotarł do dokładnie 63 109 klientów. Mimo, że niemieckie auto też zanotowało ogromny wzrost, między nim a amerykańskim pojazdem jest przepaść.
Co ciekawe, Model Y, który stopniowo zwiększa swoją popularność był w samym listopadzie lepiej sprzedającym się autem niż Volkswageny ID.3 i ID.4. Rokowania są takie, że może wkrótce zdetronizować nawet Model 3.
Tesla zakończy rok z udziałem w rynku Europy Zachodniej na poziomie 2 procent. To dwukrotnie więcej, niż w 2020 roku. Aby to zobrazować wystarczy dodać, że grupa Jaguar Land Rover znajdzie się pod amerykańskim koncernem.
Jeżeli chodzi o udział na rynku samych aut elektrycznych, to w 2021 roku będzie to 11 procent. Roczna sprzedaż sięgnie 170 tysięcy sztuk. Podobno byłoby więcej, gdyby nie problemy z półprzewodnikami.
Tesla Model 3 – dostępne wersje
Przypomnijmy, że Model 3 przypisywany jest do segmentu D (klasy średniej). Jego produkcja trwa od 2017 roku. Zajmują się nią zakłady w Fremont (Stany Zjednoczone) i Szanghaju (Chiny). Auto dostępne jest w trzech wersjach podstawowych:
- Standard Range Plus (napęd RWD, bateria o pojemności 54 kWh, 0-100 km/h w 6,1 sekundy, zasięg do 491 kilometrów)
- Long Range (napęd AWD, bateria o pojemności 82 kWh, 0-100 km/h w 4,4 sekundy, zasięg do 614 kilometrów)
- Performance (napęd AWD, bateria o pojemności 82 kWh, 0-100 km/h w 3,3 sekundy, zasięg do 547 kilometrów)
Wersja podstawowa to Standard Range plus. Tak skonfigurowana Tesla Model 3 kosztuje w Polsce 219 990 złotych. Za odmianę Long Range trzeba zapłacić natomiast co najmniej 259 990 złotych. Z kolei Performance to wydatek 279 990 złotych.