w

Tesla Model 3 2024 bez tajemnic. Ma większy zasięg i unowocześniony design

Tesla Model 3 2024
Szwedzkie porty chcą zablokować dostawy Tesli. Chodzi o warunki pracy u Elona Muska

Po sześciu latach od debiutu nadszedł czas na aktualizację. Niezwykle popularny samochód elektryczny amerykańskiego producenta doczekał się odświeżenia.

Nie ma wątpliwości, że to jeden z najpoważniejszych graczy w klasie aut na prąd. Wystarczy dodać, że znalazł aż dwa miliony nabywców. Czy jest lepszy niż konkurencja? Z każdym miesiącem misja wydaje się utrudniona, bo rywali wciąż przybywa. Tesla Model 3 2024 musiała więc zadebiutować, by utrzymać swoją pozycję.

Jeżeli chodzi o design, to możemy mówić o ewolucji. Sylwetka jest zbliżona, choć wydaje się nieco smuklejsza. Przyjemniej wyglądają elementy oświetlenia, które nie mają już równie banalnych kształtów. Krótko mówiąc, Model 3 stał się bardziej wyrazisty stylistycznie, czego brakowało poprzedniej wersji.

Tesla Model 3 2024
Tesla Model 3 2024

Dowodem niewielkiej ewolucji są także wymiary, które prawie nie różnią się w porównaniu do poprzednika. Nowość ma 4720 milimetry długości, 1441 milimetrów wysokości oraz 138 milimetrów prześwitu. Ta ostatnia wartość pomaga w obniżeniu oporów powietrza.

Tesla Model 3 2024
Tesla Model 3 2024

A co z wnętrzem? Jest tu nieco nowocześniej, ale wciąż minimalistycznie. Centralny ekran ma przekątną 15,4 cala, czyli pod względem wielkości jest identyczny. Jego interfejs został jednak udoskonalony i stał się bardziej użyteczny.

>Mówią, że to będzie Tesla dla ubogich. Lepsze osiągi, lepsza cena

Nowością jest ośmiocalowy ekran tylny zintegrowany z multimediami i klimatyzacją. Producent chciał być bardziej premium, dlatego oferuje więcej ciekawych opcji wyposażenia. Wśród nich znajduje się zestaw audio obejmujący 17 głośników, dwa subwoofery i dwa wzmacniacze – to prawie trzy razy większy układ, niż dotychczas.

Tesla Model 3 2024 – dane techniczne

Co wiemy o tej nowości pod kątem układów napędowych? Wersja RWD wyposażona w 19-calowe felgi „Nova” jest w stanie pokonać 513 kilometrów na jednym ładowaniu (cykl WLTP). Potrafi przy tym osiągać 100 km/h w 6,1 sekundy. Zużycie energii? 13,2 kWh.

Tesla Model 3 2024
Tesla Model 3 2024

Z kolei odmiana LR posiadająca napęd na wszystkie koła może przejechać 629 kilometrów w tych samych warunkach. Według producenta zużywa 14 kWh na 100 kilometrów. Jest jednocześnie znacznie bardziej dynamiczna, o czym świadczy przyspieszenie do setki, które trwa 4,4 sekundy.

Nowy model jest już w produkcji. Nowy Model 3 trafi do pierwszych klientów ze Starego Kontynentu pod koniec października. Auto będzie wytwarzane na trzech kontynentach (w Europie, Ameryce Północnej i Azji).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo 33 Stradale. Włosi nadrabiają stracone lata

Budżetowy pick-up Volkswagena

Budżetowy pick-up Volkswagena przeszedł lifting. „We wnętrzu wciąż zaślepki”