w

Ten Mercedes W123 Diesel pokonał ponad milion kilometrów i jest na sprzedaż. Przejedzie drugie tyle

Mercedes W123 Diesel na sprzedaż
Ten Mercedes W123 Diesel pokonał ponad milion kilometrów i jest na sprzedaż. Przejedzie drugie tyle

To samochód wręcz ikoniczny. W kategorii niezawodności wyraźnie przewyższał zarówno niemieckich, jak i japońskich konkurentów.

Ten Mercedes ma za sobą ponad milion kilometrów. Jak to możliwe? Pochodzi z innych czasów. Kiedyś liczyła się trwałość. Model W123 powstał nieśpiesznie i został dopracowany w najmniejszych szczegółach. Wystarczy spojrzeć na instrukcję, gdzie nie uwzględniono wymiany tylnej belki, która ma przetrwać „życie” auta.

Warto w tym miejscu dodać, że wtedy zarabiało się na sprzedaży – nie na serwisie, jak dziś. Możemy więc obalić mit, jakoby W123 był bliski doprowadzenia marki ze Stuttgartu do bankructwa. Wręcz przeciwnie. Na auto była nałożona duża marża, która wyraźnie zwiększała zarobki Mercedesa. Tak było zdrowiej – zarówno dla firmy, jak i samego konsumenta, który nie musiał denerwować się licznymi awariami po gwarancji…

Mercedes W123 Kombi
Wersja kombi doczekała się 199 517 sztuk

Zanim przejdziemy do szczegółów dotyczących tego konkretnego egzemplarza, należy również wspomnieć o tym, że auto było produkowane przez 11 lat – od 1975 do 1986 roku. W tym czasie zdążyło powstać 2 696 915 sztuk. Dominowały oczywiście wersje sedan (2 397 514 sztuk). Wyraźnie rzadziej można było spotkać coupe i kombi.

Mercedes W123 na sprzedaż

I właśnie jeden z egzemplarzy z nadwoziem kombi trafił na sprzedaż. Pochodzi z 1979 roku i do tej pory zdążył pokonać 782 tysiące mil, czyli 1 258 507 kilometrów. Tak, wyraźnie ponad 1,2 miliona. To ogromny przebieg, który we współczesnych samochodach byłby trudny do osiągnięcia. Na pewno nie bez kosztownych awarii.

Mercedes W123 Diesel
Prezentowany Mercedes W123 pokonał 1 258 507 kilometrów

Nadwozie zdobi lakier Medium Red. Jego uzupełnieniami są relingi dachowe, przyciemniane szyby, chromowane osłony błotników, szyberdach i 14-calowe felgi stalowe. Aktualny właściciel posiada ten samochód od 2006 roku i zdążył przeprowadzić korekty lakieru na masce i tylnej klapie. Na niektórych elementach można dostrzec odpryski. Warto zauważyć, że elektrycznie wysuwana antena nie działa, co raczej nie powinno być drogą usterką.

W123 interior
Wnętrze jest w bardzo dobrym stanie

Z kolei we wnętrzu najdziemy brązową tapicerkę MB-Tex pięknie współgrającą z panelami drzwiowymi i drewnianymi dekorami. Wyposażenie jest naprawdę bogate. W jego skład wchodzą m.in.: elektryczne szyby, centralny zamek, tempomat i automatyczna klimatyzacja. Ta ostatnia wymaga serwisu.

Pod maską znajduje się pięciocylindrowy, trzylitrowy diesel (wolnossący) generujący 77 koni mechanicznych i 163 niutonometry. Pozwala on na osiąganie setki w 19,2 sekundy i rozpędzanie się do 150 km/h. Współpracuje z nim czterobiegowa przekładnia automatyczna przekazująca cały potencjał na oś tylną.

Mercedes W123 Diesel
Wolnossący, trzylitrowy diesel oferuje 77 koni mechanicznych

Właściciel, w którego rękach jest ten Mercedes od 15 lat, pokonał nim około 150 tysięcy kilometrów. W tym czasie zdążył przeprowadzić naprawy zawieszenia oraz wymienił akumulator, płyny i przewody.

Aukcja tego auta potrwa jeszcze pięć dni. Aktualnie najwyższa oferta (godzina 13:15, niedziela) wynosi 3780 dolarów. Bezpośredni link znajdziecie TUTAJ.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

16 komentarzy

Dodaj odpowiedź
  1. Nie tylnej belki (bo takiej tam nie ma) tylko tylnego „mostu” (bo mostu stricte on tez nie ma) czy raczej mechanizmu różnicowego.

  2. Mój znajomy miał również tego mercedesa W123 z silnikiem diesla 3.0,1979 rok,miał najechane 1 467 092 km,wersja sedan,facet już nie żyje,a jego syn sprzedał tego merca za niezłą kasę,poza tym też takim jeździłem z silnikiem 2.4d i powiem, że to były najlepsze mercedesy jakie wyprodukowali Niemcy

  3. Jeździłem takim motor 2,4 diesel zrobił milion km miałem firmę transp. Potem sprzedałem do Polski, jeździ gdzieś w Brzegu Dolnym do dzisiaj.

  4. W polskich warunkach gniły te auta na potęgę. Rdza atakowała podłogę, elementy nośne, błotniki głównie przednie oraz nadkola. Jazda tym autem to inny temat. Dzisiejsi kierowcy nie zrozumieli by tego auta: przyspieszenie w okolicy 20 s do setki, poziom hałasu, no i to miękkie zawieszenie v max w przypadku silnika 2,4 155 km/h
    Ehhh

  5. Nie rozumie zachwytu tymi starymi złomami. Szkoda życia na ten złom. Samochód ma kilka lat znudził się to kupuje nowego.

  6. Od roku mam 1980 rocznik wymieniłem świece 423000 km chodzi jak zegarek przestałem się martwić że mi rano nie zapali jak było przy A140 poprostu Bajka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zablokowanie kół i wymuszenie pierwszeństwa na rondzie

Zlekceważył śliską nawierzchnię, a nie miał ABS-u. Dobrze, że inny kierowca był czujny (wideo)

GP Hiszpanii 2021 F1

Grand Prix Hiszpanii 2021: Mercedes bezkonkurencyjny. Wszystko wraca do (nudnej) normy