Kampery są zazwyczaj powolnymi, dość delikatnymi pojazdami, które sprawdzają się podczas turystycznych podróży.
To ciężkie pojazdy potrzebujące sporo przestrzeni i cierpliwości użytkowników. Trudno tu mówić o wzbudzaniu większych emocji, ale są pewne wyjątki od tej reguły. Świetnym tego przykładem może być Mercedes-Benz Sprinter Hymer.
Gdy potrzebujesz czegoś więcej, niż noclegu
Grand Canyon RSX wygląda bojowo i nie jest to przypadek. Okleina w stylu wojskowym świetnie podkreśla charakter samochodu. Jak widać już na pierwszy rzut oka, przestrzeń kempingowa nie wystaje poza obrys bazowej karoserii, co pozytywnie wpływa na jakość jazdy (manewrowanie, przyspieszanie, opory powietrza) oraz zużycie paliwa.
Zastosowano w nim napęd na cztery koła. To oznacza, że fundamentem może być jeden z dwóch wariantów silnikowych (163 KM lub 190 KM). Tyle wystarczy do sprawnego napędzania i zostawiania w tyle większości potencjalnych konkurentów.
Projektanci musieli wykazać się dużą wyobraźnią i doświadczeniem, by zmaksymalizować praktyczność wnętrza. Zastosowano w nim wygodne miejsca, stoliki, gniazdka, szuflady i półki, kuchenkę elektryczną, wydajne oświetlenie, dodatkowe ogrzewanie i wiele patentów zwiększających wszechstronność. Nie zabrakło także łazienki.
Takim Mercedesem można bez problemu zjechać z asfaltu i dotrzeć tam, skąd inne kampery mogą dostać jedynie zdjęcia na pamiątkę.