w

Ten chiński crossover trafi na polski rynek. Ma 200-konny silnik spalinowy

Omoda 5
Ten chiński crossover trafi na polski rynek. Ma 200-konny silnik spalinowy

Chińczycy nie ustają w próbach podbicia europejskiego rynku motoryzacyjnego. Co ciekawe, ich ekspansja nie dotyczy jedynie samochodów elektrycznych.

Świetnym tego przykładem jest ten chiński crossover. Oficjalny PR tej marki w Polsce przyznał, że jego lokalny debiut przewidziano na pierwszy kwartał 2024 roku, czyli już za kilka miesięcy. I będzie to spalinowa wersja! Z kolei wariant na prąd ma dołączyć na wiosnę.

Nie ma wątpliwości, że Azjaci zrobili ogromne postępy i mogą konkurować z najlepszymi firmami Starego Kontynentu. Potrzeba jednak odpowiedniej strategii marketingowej, by ludzie w ogóle dowiedzieli się o istnieniu nowego gracza.

Czy chiński crossover podbije polski rynek?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jeszcze znana. Auto ma jednak większe szanse, niż wcześniejsze modele różnych chińskich producentów. Jest bowiem zaprojektowane zgodnie z europejskimi standardami, a do tego wpisuje się w aktualnie panujące trendy.

Przejdźmy jednak do rzeczy. To Omoda 5, czyli pierwszy model marki, która znajduje się pod skrzydłami koncernu Chery Automobile. Jej logo przypomina nieco Infiniti, ale te firmy nie mają ze sobą niczego wspólnego.

Chiński crossover dostępny w Polsce
Omoda 5

Samochód wygląda naprawdę przyzwoicie. Pas przedni z dużym grillem o ciekawej fakturze, wąskimi blendami LED do jazdy dziennej i dużymi reflektorami w zderzaku prezentuje się nieco jak najnowsze motywy używane w Hyundaiach i BMW.

Profil ujawnia natomiast wyraźnie opadającą linię dachu, zwężające się przeszklenia i liczne przetłoczenia. Do tego dochodzą plastikowe nakładki chroniące dolne strefy karoserii oraz felgi o ładnym wzorze.

Chiński crossover dostępny w Polsce
Omoda 5

Tył też wygląda całkiem nieźle. wysoko poprowadzony zderzak sąsiaduje z szeroką klapą i pasem świetlnym. Nietrudno więc o skojarzenia z Lexusem NX i CUPRĄ Formentor. Warto dodać, że Omoda 5 ma 4400 milimetry długości, 1825 milimetrów szerokości, 1588 milimetrów wysokości i 2630 milimetry rozstawu osi.

>Chiński sedan w teście łosia. Czy Tesla ma powody do obaw?

Wnętrze też zasługuje na status europejski. Nie wnosi niczego nowego, ale też nie rozczarowuje. Są tu duże wyświetlacze, oświetlenie nastrojowe i liczne rozwiązania pozytywnie wpływające na praktyczność.

Omoda 5 - wnętrze
Omoda 5

Najważniejszy jest jednak układ napędowy. To jednostka 1.6 TGDI, która oddaje do dyspozycji 197 koni mechanicznych i 290 niutonometrów. Za przenoszenie mocy na przednie koła odpowiada siedmiobiegowy automat DCT. Nie mamy pewności, ale ten zestaw do złudzenia przypomina ofertę Hyundaia. Tak czy inaczej, chiński crossover rozwija setkę w 7,8 sekundy.

Ile kosztuje Omoda 5? Tego jeszcze nie wiadomo. Podejrzewamy, że jej cena będzie zbliżona do europejskich crossoverów z segmentu C. Duże prawdopodobieństwo, że konkurencyjność zapewni bogate wyposażenie seryjne.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowe Suzuki Swift

Nowe Suzuki Swift nadjeżdża. Prezentuje się uroczo

Renault Kardian

Tajemniczy model Renault bliski debiutu. To będzie budżetowa propozycja