w ,

Technologiczne nowinki w nowej Toyocie C-HR

Toyota C-HR 2024
Technologiczne nowinki w nowej Toyocie C-HR

Toyota po mistrzowsku wykorzystuje rynkowe szanse, a Toyota C-HR to jeden z wielu przykładów innowacyjnego podejścia. Odważnie stylizowane auto przebojem weszło na rynek raczkującego segmentu C-SUV, a spektakularny sukces modelu przyczynił się do popularyzacji całego segmentu.

Dziś, Toyota C-HR Hybrid nie tylko rywalizuje w tej klasie, ale i regularnie podnosi poprzeczkę dla konkurentów. Efektowny styl łączy z najnowszymi technologiami i oszczędnym napędem hybrydowym. Oto, jakie nowości proponuje obecna, druga odsłona Toyoty C-HR.

Nowa Toyota C-HR

Nowa Toyota C-HR 2024 zadebiutowała w zeszłym roku. Model zastąpił poprzednika, który, niczym dobre wino, po prostu nie chciał się zestarzeć. Zmiana pokoleniowa była jednak potrzebna, m.in. z uwagi na nowe technologie i nowe wersje napędowe, dzięki którym C-SUV Toyoty jeszcze lepiej odpowiada na wymagania klientów.

Nowa Toyota C-HR jest bezpieczniejsza, jeszcze bardziej komfortowa i dostępna z hybrydą typu plug-in. Model drugiej generacji zyskał również opcjonalny napęd na cztery koła, najświeższe nowinki w zakresie technologii oraz łączności, czy wreszcie design, dostosowany do nowego języka stylistycznego Toyoty.

Toyota C-HR Hybrid na tle konkurentów wyróżnia się wyjątkowo bogatym wyposażeniem, innowacyjnymi jednostkami napędowymi i szerokimi możliwościami personalizacji. Zmiany, które pojawiły się w modelu przy okazji premiery drugiej generacji sprawiają, że w wielu kwestiach Toyota C-HR jest po prostu bezkonkurencyjna.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa w nowej Toyocie C-HR

Jedne z kluczowych zmian zaszły w zakresie bezpieczeństwa, dostępnych systemów wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, które pomagają dojechać do celu wygodnie i bezpiecznie. Najnowsza generacja pakietu Toyota Safety Sense potrafi wykrywać multum potencjalnych zagrożeń i na bieżąco analizuje drogową sytuację niczym druga, czujna para oczu.

Dzięki stałemu podłączeniu do Internetu, oprogramowanie może być zaktualizowane metodą over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie, co oznacza, że po wyjechaniu z salonu, Toyota C-HR staje się tylko lepsza.

Nowa Toyota C-HR
Toyota C-HR 2024

Jakie najważniejsze rozwiązania i systemy czuwają nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów? W standardzie obecne są m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu, układ awaryjnego zatrzymania pojazdu, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) czy nawet układ monitorowania martwego pola w lusterkach.

Toyota C-HR ma też asystenta kierowania – podczas wchodzenia w zakręt dostosowuje siłę wspomagania kierownicy do łuku drogi, aby zapewnić płynniejsze pokonywanie zakrętów. Układ Proactive Driving Assist (PDA) działa z kolei przy niskich prędkościach, inteligentnie dostosowuje prędkość pojazdu do sytuacji na drodze, w zależności od natężenia ruchu drogowego lub wykrytego zakrętu, jeśli pedał przyspieszenia nie jest wciśnięty.

Oprócz kompletnego zestawu systemów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo czynne, Toyota C-HR notuje rewelacyjne wyniki w zakresie bezpieczeństwa biernego, m.in. w testach Euro NCAP, hybrydowy SUV Toyoty został oceniony na pełne 5 gwiazdek. Doskonałe wyniki 85% za ochronę dorosłych pasażerów, 86% za ochronę dzieci i 86% za ochronę pieszych i rowerzystów mówią same za siebie.

Technologie multimedialne w nowej Toyocie C-HR

Nowy model Toyoty stanowi również prawdziwą cyfrową rewolucję dla aut tego segmentu. Wystarczy wsiąść do środka wykorzystując cyfrowy kluczyk (wystarczy do tego jedynie smartfon z aplikacją) i przekonać się, że w porównaniu do poprzednika zmieniło się niemal wszystko.

Standardem w nowej Toyocie C-HR Hybrid jest system multimedialny Toyota Smart Connect, który w zależności od wersji wyposażenia ma dotykowy ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala. Nowy interfejs oprogramowania jest intuicyjny, estetyczny i działa niezwykle płynnie. Jego niezawodność to kwestia wygody użytkowania, ale i bezpieczeństwa.

Wydajne podzespoły, z których korzystają pokładowe multimedia to gwarancja tego, że ekran nie odwróci uwagi kierowcy w stopniu większym, niż jest to konieczne. Obsługa jest możliwa również bez dotykania wyświetlacza i szukania opcji w menu – do dyspozycji kierowcy i pasażerów jest bowiem również inteligentny asystent głosowy oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay i Android Auto. Obsługa niektórych funkcji auta jest także możliwa za pośrednictwem aplikacji MyToyota. Kierowca zdalnie może m.in. ogrzać lub schłodzić wnętrze, sprawdzić zasięg auta lub odblokować zamki w drzwiach.

O odpowiednie doznania akustyczne dba nie tylko staranne wyciszenie wnętrza, ale i nagłośnienie klasy premium. Standardowy system audio pozwala odtwarzać ulubione utwory w doskonałej jakości, a opcjonalny pakiet Premium Audio JBL zamienia kokpit Toyoty C-HR w małą salę koncertową. Mocny, precyzyjny dźwięk zachwyca głębokim basem i soczystymi sopranami. Aż chce się poczekać do końca piosenki, nawet gdy dojedziemy już do celu…

Nowa Toyota C-HR – design i styl na najwyższym poziomie

Wyrazisty, odważny styl to znak rozpoznawczy Toyoty C-HR już od chwili debiutu pierwszej generacji. Samochód pojawił się na rynku w 2016 roku i do dziś prezentuje się znakomicie. Wszystko wskazuje na to, że upływ lat będzie równie łaskawy dla drugiej generacji modelu. Design został dostosowany do nowych trendów, ale sylwetka nadal zdradza, że mamy do czynienia z Toyotą C-HR.

Nowy model jest pełen drobnych, ale wprost genialnych stylistycznych zabiegów. Klamki zewnętrzne chowają się w drzwiach po to, by tworzyć gładką powierzchnię z płaszczyznami drzwi. Nadwozie dostępne jest w dwukolorowym malowaniu, dzięki czemu auto wyróżnia się na drodze. Tylne lampy połączone zostały czarną blendą, a w jej centrum widnieje podświetlany napis z nazwą modelu. Charakterystyczny kształt klina, wydatne nadkola i lampy zachodzące na przednie błotniki pozostały obecne w C-HR drugiej generacji.

Toyota C-HR 2024
Toyota C-HR 2024

Na szczególną uwagę zasługuje Toyota C-HR GR SPORT – zgrabny styl zyskuje w niej sportowy sznyt, inspirowany światem motorsportu. To m.in. specjalny, przeznaczony dla tej wersji wzór felg, emblematy GR na nadwoziu i we wnętrzu, charakterystyczny przedni grill z wypełnieniem o strukturze plastra miodu, czarny, kontrastujący dach i liczne dodatki we wnętrzu.

Wyjątkowy styl Toyoty znajduje kontynuację w środku. Kokpit otula kierowcę tak, by wszystkie przyciski znajdowały się w zasięgu ręki. W każdej wersji wyposażenia za kierownicą umieszczone są cyfrowe zegary Digital Cockpit z ekranem o przekątnej 12,3-cala. Materiały dobrane zgodnie z gustem i preferencjami klientów są zmontowane solidnie, a całość robi wrażenie precyzją wykonania.

Toyota C-HR Hybrid to samochód, w którym nietuzinkowy styl łączy się z bogatym wyposażeniem. Jakie wersje dostępne są w ofercie i czym wyróżniają się poszczególne warianty? Cennik otwiera wersja Comfort, w której standardem jest m.in. automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, LED-owe reflektory, 17-calowe felgi aluminiowe, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system multimedialny Toyota Smart Connect kolorowym ekranem dotykowym, Digital Cockpit, asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu oraz kamera cofania.

Poziom wyżej pozycjonowana jest wersja Style z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania, przyciemnianymi szybami tylnymi, podgrzewaną kierownicą i fotelami przednimi, nawigacją Connected z trybem offline, systemem bezkluczykowego dostępu do pojazdu, a także 12,3-calowym ekranem systemu multimedialnego.

Wersja Executive jest standardowo wyposażona w 19-calowe felgi aluminiowe, elektryczną regulację fotela kierowcy, sportowe fotele, stylistyczne akcenty w kolorze fortepianowej czerni, a także technologię oczyszczania powietrza Nanoe-X. Poziom wyżej plasuje się Toyota C-HR GR SPORT – znajdziemy w niej opisane wyżej dodatki stylistyczne, asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park, światła główne w technologii Matrix LED, a także monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni.

Na szczycie pozycjonowane są dwie wersje – Executive Premiere Edition i GR SPORT Premiere Edition. Ta pierwsza wyróżnia się topowym wyposażeniem i eleganckim wykończeniem. Ta druga jest sportowo stylizowana i kompletnie wyposażona w zakresie nowych technologii. W obu znajdziemy m.in. system Premium Audio JBL, wyświetlacz head-up, cyfrowe lusterko wsteczne, dwukolorowe nadwozie oraz cyfrowy kluczyk.

Ekologiczne rozwiązania w nowej Toyocie C-HR

Zaawansowane technologie i doświadczenie inżynierów pozwoliły stworzyć auto równie efektowne, jak i przyjazne dla środowiska. Szereg ekologicznych rozwiązań, z hybrydą 5. generacji na czele, dba o obniżenie emisji i wpływu auta na otoczenie.

Zacznijmy od flagowej technologii Toyoty. Hybrydowy napęd pozwala zmniejszyć zużycie paliwa, obniżyć emisje i ciąć koszty eksploatacji. Podstawową jednostką w Toyocie C-HR jest 1.8 Hybrid – moc 140 KM gwarantuje nienaganną dynamikę, a średnie zużycie paliwa na poziomie 4,7 l/100 km oznacza, że C-SUV jest oszczędny jak auto miejskie segmentu A. Drugi z dostępnych silników to 2.0 Hybrid Dynamic Force.

197-konny układ jest dostępny z napędem na przednią oś lub na 4 koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 s, a średnie zużycie paliwa to zaledwie 4,8 l/100 km. Takich parametrów nie oferuje żadna inna hybryda! Po raz pierwszy w Toyocie C-HR pojawiła się również hybryda typu plug-in. Napęd, który pozwala poruszać się w trybie w 100% bezemisyjnym oferuje elektryczny zasięg około 66 km. Moc 223 KM to gwarancja znakomitych osiągów, a dzięki zastosowaniu autorskich rozwiązań Toyoty, auto pozostaje oszczędne jak typowa hybryda nawet wtedy, gdy nie uzupełniamy energii z domowego gniazdka czy miejskich stacji ładowania.

We wszystkich wersjach Toyoty C-HR dostępny jest również tryb jazdy Eco. Pozwala on jeszcze bardziej obniżyć spalanie i szybko skusi nas do „wykręcania” coraz to niższych wyników podczas eko-jazdy. Swój styl jazdy i ewentualne podpowiedzi możemy śledzić w aplikacji MyToyota – posłuży ona dobrą radą w kwestii umiejętnego przyspieszania, hamowania i przewidywania na drodze.

W nowej Toyocie C-HR zastosowano również inne zabiegi, które przynoszą ulgę środowisku. W porównaniu z poprzednią generacją nowy model wykorzystuje dwukrotnie więcej plastików pochodzących z recyklingu. Wykorzystano je w ponad 100 elementach w tym w nowych rodzajach tapicerki, które zostały wyprodukowane z odzyskanych butelek PET.

Zderzaki zostały z kolei wykonane z nowego rodzaju żywicy, która jest wstępnie barwiona w formie – to innowacja, która pomoże zaoszczędzić setki ton CO2. Inne sposoby na redukcję emisyjności to zautomatyzowane procesy lakiernicze wykorzystujące farby na bazie wody, nowy, wegański materiał wykorzystywany do pokrycia kierownicy zamiast skóry oraz ograniczenie masy pojazdu, które oprócz aspektu ekologicznego jest istotne również z uwagi na lepsze wrażenia z jazdy, czy wolniejsze zużycie opon.

Nowa Toyota C-HR – zaskakujące innowacje

W latach 90. Toyota zaproponowała rynkowi „model założyciel” segmentu SUV-ów czyli RAV4. Mistrzowskim zagraniem było również postawienie na napęd hybrydowy, który dawniej był jedynie ciekawostką, a dziś rewolucjonizuje branżę. Japońska marka przyzwyczaiła nas, że jest wszędzie tam, gdzie innowacje i najnowsze technologie.

Nowa odsłona Toyoty C-HR dowodzi, że renoma i sukces marki to nie przypadek. Stworzenie następcy dla auta tak rewolucyjnego, atrakcyjnego i kompletnego jak Toyota C-HR pierwszej generacji, to nie lada sztuka. Wygląda na to, że misternie skonstruowany plan wypalił. Nowa odsłona C-SUV-a imponuje na wiele sposobów i nie sposób obok niej przejść obojętnie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC

Mercedes-Benz GLS 450 4MATIC to SUV kompletny. Rzędowa szóstka sprawdza się znakomicie

Elektryczne Renault Master

Elektryczne Renault Master ma już polski cennik. Cenę można obniżyć dopłatami