w

Taycan Turbo S ponownie weryfikowany. Tym razem z McLarenem P1 (wideo)

Porsche Tacyan Turbo S vs McLaren P1

Samochody elektryczne mogą mieć genialne osiągi, czego przykładami są modele Tesli. Coraz częściej mówi się także o Porsche, które stworzyło Taycana.

Wersja Turbo S (nikt nie wie po co to turbo w nazwie) oferuje aż 760 KM i 1050 Nm. Ten ogromny potencjał trafia na obie osie, co pomaga w przenoszeniu mocy na asfalt. Sprint do setki w elektrycznym Porsche trwa zaledwie 2,8 sekundy, a przyspieszanie kończy się dopiero przy 260 km/h.

McLaren P1 to zupełnie inna szkoła projektowania aut o sportowym charakterze. Jego sercem jest benzynowe V8 o pojemności 3,8 litra, które oddaje do dyspozycji aż 916 KM i 900 Nm. Tutaj także można liczyć na 100 km/h w 2,8 sekundy, ale v-max jest znacznie wyższy – wynosi 347 km/h.

Trudno więc podejrzewać, że Taycan Turbo S poradzi sobie w bezpośrednim starciu na prostej z tak zaawansowaną maszyną. Pamiętajmy jednak, że pojazdy elektryczne korzystają z pełnego momentu obrotowego już od samego startu. Rolę odegra także przeniesienie mocy na asfalt. Które auto wygrało? Jak duża była różnica na mecie? Zobaczcie to:

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi S3 2021 - dane techniczne

Audi S3 2021: oficjalne dane techniczne

Audi RSQ8 vs Audi R8 - drag race

Audi RSQ8 kontra R8 – czy SUV ma szanse z supersamochodem? (wideo)