Porsche ma powody do zadowolenia. Elektryczny model niemieckiej marki sprzedaje się lepiej, niż przewidywano.
Nie ma wątpliwości, że Taycan oczarował Amerykanów. To pierwszy w pełni elektryczny model tego producenta, a przy tym naprawdę bardzo dopracowana konstrukcja, która oferuje wysoką wydajność i praktyczne wnętrze.
Samochód dysponuje szeroką ofertą, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Jest nawet uterenowione Cross Turismo. Już podstawowa konfiguracja ma dobrą dynamikę. Ceny egzemplarzy z rocznika 2022 zaczynają się w Polsce od 399 900 złotych.
Genialne wyniki sprzedaży Porsche
Wróćmy jednak do rynku Stanów Zjednoczonych. Elektryczny model przyciągnął do salonów aż 9419 klientów w samym 2021 roku. Rezultat obejmuje obie wersje nadwoziowe. Dla porównania należy dodać, że Panamera (również w dwóch wariantach nadwozia) znalazła 4257 nabywców. Żeby była jasność, to i tak oznacza wzrost o 10 procent w porównaniu do 2020 roku.
Taycan okazał się tak popularny, że niemal dogonił 911-tkę. Czołowy sportowiec sprzedał się w liczbie 10 042 sztuk (+14 procent). Z kolei na Caymana i Boxstera zdecydowały się 4292 osoby (+25 procent).
Największym wzięciem cieszyły się oczywiście SUV-y. Macan dotarł do 24 716 klientów i został bezapelacyjnym numerem jeden w gamie niemieckiej marki. Drugie miejsce przypadło Cayenne, które sprzedało się w liczbie 17 299 sztuk.
Łączny wynik sięgnął 70 025 pojazdów, co jest nowym rekordem Porsche Cars North America. W przyszłym roku do gamy trafi elektryczny Macan, który może pomóc w ustawieniu poprzeczki jeszcze wyżej.