BYD to jeden z potentatów samochodowych z Państwa Środka. Jego europejska ekspansja trwa w najlepsze. W ofercie znajdują się zarówno modele elektryczne, jak i hybrydowe.
Jeden z nich właśnie przeszedł kurację odmładzającą. To tani elektryk z Chin, który ma szanse na sukces w Polsce. Warto dodać, że sama marka nie ujawniła jeszcze żadnych materiałów marketingowych dotyczących wersji po liftingu.
Zrobiło to jednak Chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych, które zawsze „uprzedza” producentów wprowadzających nowe modele na tamtejszy rynek. Wiemy zatem, czego należy się spodziewać.
Przypomnijmy, że Dolphin, bo o nim mowa, jest na rynku od około 3 lat – zadebiutował w 2021 roku. W Polsce pojawił się jednak niedawno (w europejskim wydaniu z 2023 roku), co oczywiście było związane z debiutem wstępnej oferty produktowej.
Postęp stylistyczny
Aktualnie oferowany model do najpiękniejszych nie należy. Modernizacja zdecydowanie uatrakcyjniła jego sylwetkę. Pas przedni jest praktycznie w całości nowy. Maska została delikatnie wygładzona. Pod nią zagościły nowe reflektory z ciemnymi wypełnieniami. Niżej wkomponowano zderzak z dyskretniejszymi wstawkami.
Profil jest podobny, choć nie taki sam. Poprzez zastosowanie nieco innych elementów oświetlenia, błotniki musiały delikatnie zmienić swój kształt. Oprócz nich można dostrzec inne obudowy lusterek oraz nowy wzór felg.
![Tani elektryk z Chin](https://namasce.pl/wp-content/uploads/2024/12/byd-dolphin-2025.jpg)
Tylna część karoserii uległa najmniejszym zmianom. Pas świetlny zyskał nowe wypełnienie – nieco nowocześniejsze, a przy tym bardziej minimalistyczne. Zastosowano w nim także skrót BYD zamiast pełnej nazwy (Build Your Dreams). Zderzak także został uproszczony.
Tani elektryk z Chin w nowym wydaniu ma 4280 milimetrów długości, 1770 milimetrów szerokości oraz 1570 wysokości. Jego rozstaw osi to dokładnie 2700 milimetrów, czyli naprawdę dużo, jak na tak skromne gabaryty.
Tani elektryk z Chin – BYD Dolphin
Model po liftingu zostanie wyposażony w akumulatory LFP, które są autorską konstrukcją chińskiego producenta. W aktualnie oferowanym modelu są oferowane w dwóch pojemnościach: 44,93 kWh oraz 60,48 kWh, co przekłada się na zasięg 420 i 520 kilometrów w cyklu CLTC. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w nowym wydaniu będą trochę większe.
BYD Dolphin 2025 będzie oferowany z jednym silnikiem elektrycznym w trzech wydaniach: 94 konie mechaniczne, 174 konie mechaniczne i 201 koni mechanicznych. Ta środkowa wersja mocy jest nowością w ofercie.
Ile kosztuje BYD Dolphin na rynku chińskim? Za wersję bazową trzeba zapłacić 99 800 juanów, czyli około 55 tysięcy złotych. Jak zwykle w Chinach, można liczyć na dobry stosunek ceny do napędu i wyposażenia. Co ciekawe, europejski Dolphin startuje w Holandii od 36 990 euro, co oznacza niemal trzykrotną różnicę. Zmniejszyć ją mogą rządowe dotacje.