w

Takim karawanem chce się jeździć za życia. Piękny Chevrolet Impala jako shooting brake

Chevrolet Impala Shooting Brake
Takim karawanem chce się jeździć za życia. Piękny Chevrolet Impala jako shooting brake

Amerykańska motoryzacja z lat 60. robi ogromne wrażenie. Szczególnie w Europie, gdzie nigdy nie było takiej swobody w projektowaniu.

Oto piękny tego przykład. Takim karawanem chce się jeździć za życia. Za bazę posłużył Chevrolet Impala z 1963 roku. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych luksusowych modeli tamtej epoki motoryzacji.

To trzecia generacja po trzecim liftingu. Samochód był produkowany tylko w Stanach Zjednoczonych. Oferowano go z sześcioma silnikami, z których najmniejszy miał 3,8 pojemności, a największy – 7 litrów. Auto było dostępne w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, kombi, coupe i kabriolet.

Unikatowy projekt

Prezentowany Chevrolet Impala otrzymał nadwozie typu Shooting Brake. To 3-drzwiowe kombi, które imponuje nie tylko gabarytami, ale też stylem. Za projekt odpowiada rodzina Ranweilerów, którzy prowadzą firmę motoryzacyjną w Minnesocie.

Chevrolet Impala Wagon 1963
Auto otrzymało unikatowe, trzydrzwiowe nadwozie

Budowa tego pięknego auta pochłonęła około dziewięciu lat. Poza utratą tylnych drzwi, zmieniono kąt pochylenia dachu. Nowością jest też inaczej poprowadzona przednia szyba. Tylne słupki zostały natomiast wykonane na specjalne zamówienie.

Chevrolet Impala 1963
We wnętrzu zagościło wiele elementów z Cadillaca Eldorado

Ogromną pracę wykonano także we wnętrzu, gdzie zagościła specjalnie barwiona skóra. Widać także elementy z Cadillaca Eldorado z 1959 roku, wśród których najbardziej rzucają się w oczy siedzenia oraz uchwyty. Pojawił się też układ klimatyzacji Vintage Air.

Chevy Impala V8 engine
Silnik V8 oferuje 600 koni mechanicznych

Bardzo ważny jest także silnik. To konstrukcja V8 z układem wtryskowym Hilborn. Generuje ona aż 600 koni mechanicznych. Przenoszeniem tej wartości na tylną oś zajmuje się przekładnia 4L60E. Typowo amerykański zestaw.

 

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Szalona jazda Mercedesem na niemieckich rejestracjach

Gnał Mercedesem na niemieckich blachach nie zważając na przepisy. Jechał nawet po chodniku (wideo)

Cwany nastolatek porzucił Seicento

Sosnowiec. Nastolatek przechytrzył policjantów. Porzucił Seicento i uciekł (wideo)