w

Takiego wyścigu jeszcze nie było! Porsche 911 Turbo S vs Ferrari 812 Superfast vs Lamborghini Aventador SVJ (wideo)

Takiego wyścigu jeszcze nie było! Porsche 911 Turbo S vs Ferrari 812 Superfast vs Lamborghini Aventador SVJ

Pojedynki na prostym odcinku drogi nie cieszyły się zbyt dużą popularnością w Europie. Teraz jednak zaczynają ciekawić coraz większe grono internautów.

Nie chodzi jednak o indywidualnie przerobione maszyny, a oryginalne modele. Po co je porównywać, skoro są dane techniczne? Z tego samego powodu, dla którego na własną rękę sprawdzamy średnie zużycie paliwa w autach. Producentom zdarza się nieco naginać rzeczywistość lub badać auta w warunkach laboratoryjnych, dlatego najlepiej sprawdzać, czy papier ma swoje odzwierciedlenie na świeżym powietrzu.

Ten pojedynek wydaje się niezwykle ekscytujący. Biorą w nim bowiem udział trzy naprawdę wyjątkowe auta. Zacznijmy od Porsche. Model 911 Turbo S, które oddaje do dyspozycji 3,8-litrowy silnik generujący 650 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Jego uzupełnieniem są 8-biegowy automat i napęd na obie osie. Warto dodać, że niemiecki bolid waży 1640 kg.

Drugim bohaterem tego porównania jest włoski pocisk o słusznej nazwie – Ferrari 812 Superfast. Reprezenant Maranello generuje aż 780 KM i 718 Nm. Te liczby pochodzą z 6,5-litrowe V12. Tu jednak mamy do dyspozycji 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową i napęd na oś tylną. To wszystko przy masie 1744 kg.

I na koniec kolejny Włoch, czyli Lamborghini Aventador SVJ. Tutaj także sercem jest V12 o pojemności 6,5 litra, tyle że o mocy 770 KM i momencie obrotowym na poziomie 720 Nm. Współpracuje z nim zautomatyzowana przekładnia siedmobiegowa, która kieruje cały potencjał na wszystkie koła. Waga? 1525 kg.

Pojedynek wydaje się więc wyrównany, bo różnice w mocy niwelują kilogramy. Ważne role odgrywają także skrzynie i sposób przeniesienia mocy na asfalt. Kto więc wyjdzie zwycięsko z tego porównania? Sprawdźcie:

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chwile grozy i właściwa reakcja świadka wypadku - zachował prawidłowy odstęp

Chwile grozy i właściwa reakcja świadka wypadku – zachował prawidłowy odstęp (wideo)

Co tu się stało? Kierowca kompletnie nie panował nad autem

Co tu się stało? Kierowca kompletnie nie panował nad autem (wideo)