w

Szefowa MINI ujawniła koniec legendarnej konstrukcji. Nie było innego wyjścia

Szefowa MINI ujawniła koniec legendarnej konstrukcji
Szefowa MINI ujawniła koniec legendarnej konstrukcji. Nie było innego wyjścia

Brytyjska marka, która aktualnie znajduje się pod skrzydłami BMW doskonale wie, że musi dostosować się do aktualnie panujących trendów.

Nie ma więc mowy o kombinacjach i podwyższonym ryzyku. W czasach rewolucji przemysłu motoryzacyjnego trzeba minimalizować zagrożenia bezpośrednio związane z kosztami produkcji. Szefowa MINI zdaje sobie z tego sprawę, dlatego ujawniła kilka informacji na ten temat.

Takie samochody, jak Paceman nie miałyby dziś racji bytu. Modele „wizerunkowe” nigdy nie są opłacalne finansowo i w tym momencie nie warto podejmować przesadnie odważnych decyzji na tym polu.

Szefowa MINI o skrzyniach biegów

Stefanie Wurst ujawnił w rozmowie z Top Gear, że oferta dotycząca jednego z kluczowych podzespołów w układzie napędowym zostanie uproszczona do maksimum. Chodzi o skrzynie manualne, które stają się reliktami przeszłości.

„Gokartowa przyjemność z jazdy” ma być wciąż wyznacznikiem w tej marce, ale z naciskiem na komfort użytkowania. Konserwatywni fani marki z pewnością lubią przekładnie mechaniczne, ale trzeba brać pod uwagę popyt na to rozwiązanie. A ten jest coraz mniejszy.

>MINI Cooper EV 2024 oficjalnie. Sporo mocy, niezły zasięg

I to raczej nie zaskakuje. Automatyczne przekładnie są dużo przyjemniejsze w normalnych warunkach i eliminują dodatkowe działania (wciskanie sprzęgła, przerzucanie biegu lewarkiem). Tak jest po prostu prościej.

Szefowa MINI ujawniła koniec legendarnej konstrukcji
MINI będą dostępne wyłącznie z przekładniami automatycznymi

W przypadku samochodów elektrycznych ten podzespół w ogóle nie jest brany pod uwagę, co oczywiście ma związek z konstrukcją eliminującą sens istnienia skrzyni mechanicznej. Przykładami mogą tu być MINI Cooper EV oraz MINI Countryman EV, które zostały właśnie zaprezentowane.

To też oznacza, ze kolejne generacje oraz nowe modele z napędami spalinowymi będą występować wyłącznie z przekładniami automatycznymi. Warto podkreślić, że najpewniej wszystkie będą zelektryfikowane – w różnym stopniu (od miękkich hybryd po warianty plug-in).

Szefowa MINI ujawniła, że chce również zwiększać obecność marki w sportach motorowych. Chodzi oczywiście o wyścigi i rajdy, w których uczestniczą bolidy i samochody o napędach elektrycznych. Czas pokaże, które kategorie zostaną wybrane.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zeekr 001 FR

Mówią, że to pogromca Tesli. Osiągami „zjada” nawet wyczynowe modele

Kombivan

Ten kombivan zmieści przedmioty o długości 3,11 metra. Ma też 3 rzędy siedzeń!