w

Szczecin: Szeryf nie wytrzymał, zablokował pas i wyszedł z auta

Szeryf zablokował pas
Szczecin: Szeryf nie wytrzymał, zablokował pas i wyszedł z auta

Celowe blokowanie pasa i spowalnianie ruchu to bardzo częste zjawisko w naszym kraju. Oto kolejna taka historia.

Szeryf w czarnym SUV-ie postanowił samemu wyznaczyć zasady na drodze ekspresowej nr 3 w pobliżu Szczecina. Mężczyzna uniemożliwiał przejazd innym użytkownikom jezdni, którzy znajdowali się po lewej stronie. Powód? Trudno jednoznacznie stwierdzić, co siedzi w głowie takiej osoby, ale pewnie denerwowało go, że inni jadą szybciej i nie czekają w kolejce na prawym pasie.

Zatrzymał samochód na środku ruchliwego pasa

Bohater nagrania w pewnym momencie zatrzymał się i wyszedł z auta. Po serii niepotrzebnych słów wrócił do kabiny i zjechał na prawy pas. Duże prawdopodobieństwo, że sobie odpuścił, gdy zobaczył kamerę rejestrującą całe zdarzenie. Jak widać, niektórzy nie rozumieją przepisów i dają się ponosić emocjom. To oczywiście nierozsądne i nieodpowiedzialne.

Po to istnieją dwa pasy, by rozłożyć korek i wpuszczać się „na suwak”. W ten sposób skraca się kolejkę, co może zaowocować odblokowaniem wcześniejszych zjazdów, pętli i skrzyżowań. Jak dowodzą badania i testy, przyspiesza to rozładowanie zatoru. Niestety, nie każdy kierowca to rozumie.

Co ciekawe, za zachodnią granicą, wszyscy potrafią dostosować się do panujących przepisów – także prowadzący auta na polskich rejestracjach. Polecamy więc Wydziałom Ruchu Drogowego przeprowadzenie kilku akcji „szeryf”, które wyłapią niesfornych uczestników ruchu i ostudzą ich zapał do przeszkadzania innym.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

System ochrony pieszych sprzed 100 lat

Tak 100 lat temu próbowano chronić pieszych przed potrąceniem

Volkswagen ID.3 test zderzeniowy

Czy auto elektryczne jest bezpieczne? Volkswagen ID.3 w teście zderzeniowym