Polacy przekonują się do spalinowych jednośladów, co potwierdziły dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów.
Świetne wyniki sprzedaży motocykli w Polsce wydają się zaskakiwać, biorąc pod uwagę naprawdę kapryśną pogodę w ostatnich latach. Mimo tego, ten rynek ma wciąż wielki potencjał. Nie jest tajemnicą, że rodacy dopiero zaczynają przekonywać się do takich maszyn.
Liczby zebrane przez Instytut SAMAR nie kłamią. W samym marcu 2022 liczba rejestracji nowych motocykli wyniosła 2828 egzemplarzy, co oznacza wzrost o ponad 27 procent w porównaniu do roku ubiegłego. Co ciekawe, w ciągu trzech pierwszych miesięcy udało się zarejestrować 4960 sztuk nowych maszyn, co jest wynikiem o 40 procent lepszym niż w analogicznym okresie 2021 roku.
Japońskie i niemieckie
Warto podkreślić, że te liczby nie obejmują motorowerów, tylko pełnoprawne motocykle. Jak wynika z zestawienia, na szczycie znajduje się Honda, która w końcu niweluje problemy produkcyjne. Udało się jej dostarczyć 1143 jednośladów w ciągu trzech pierwszych miesięcy. Drugie miejsce zajmuje Yamaha z wynikiem 639 rejestracji. Podium zamyka BMW, które może poszczycić się 594 nowymi motocyklami na drogach.
Rejestracje nowych motocykli – styczeń-marzec 2022:
- Honda (1143 sztuki)
- Yamaha (639 szt.)
- BMW (594 szt.)
- Junak: (306 szt.)
- KTM (197 szt.)
- Barton (167 szt.)
- Piaggio (162 szt.)
- Kawasaki (158 szt.)
- Triumph (156 szt.)
- Benelli (150 szt.)
Niezły wynik zanotował także Junak (306 sztuk), który wyprzedził KTM-a (197 sztuk). Daleko, bo dopiero na ósmej pozycji uplasowało się Kawasaki (158 sztuk). W kolejnych miesiącach można spodziewać się kolejnych wzrostów.