Nie ma samochodów przyjaznych środowisku, ale można oferować takie, które są mniej szkodliwe dla planety. Które to? Te maksymalnie proste, lekkie, niezawodne i oszczędne (bez względu na źródło energii).
I właśnie do tego towarzystwa można dopisać Suzuki Spacia Gear. To pudełkowate autko idealnie nadaje się do miasta, a na dodatek może poradzić sobie także na bardziej wymagających nawierzchniach dzięki opcjonalnemu napędowi na obie osie.
Zacznijmy od designu, który jest podporządkowany użyteczności. Niektórzy mogą uznać, że japoński model wygląda, jak żelazko na kołach, ale tak naprawdę nie ma to drugo- albo trzeciorzędne znaczenie.
Dzięki skromnym gabarytom, prezentowany samochód zapewnia swobodne poruszanie się po ciasnych uliczkach i pozwala manewrować na zatłoczonych parkingach. Do tego dochodzą duże przeszklenia i krótkie zwisy nadwozia.
Mimo kwadratowych motywów, auto wygląda nowocześnie, co jest zasługą elementów oświetlenia, dwukolorowej karoserii i srebrnym wstawkom ozdobnym. Niektórych z pewnością zaskoczy, że drzwi drugiego rzędu są przesuwne.
Suzuki Spacia Gear od wewnątrz
W kabinie jest maksymalnie użytecznie. Kokpit oferuje wystarczający poziom użyteczności, a przy tym jest ergonomiczny. Świadczą o tym fizyczne przyciski, dobrze rozmieszczone instrumenty pokładowe i niezależny panel klimatyzacji.
Oprócz tego, jest tu praktycznie. Przed pierwszym rzędem zastosowano nawet dużą półkę, która sąsiaduje z gniazdami USB. Jakość materiałów na pewno jest daleka od klasy premium, ale znając Suzuki można liczyć na dobre spasowanie.
Suzuki Spacia występuje w różnych wersjach. Ta o nazwie Gear ma zadatki na małego kampera. Skąd ten wniosek? Kabinę można przeobrazić w dwuosobową sypialnię. Co więcej, producent oferuje akcesoryjny namiot, moskitierę, bagażnik dachowy i strefę dla niewielkiego czworonoga.
Pod maską może mieszkać silnik o pojemności 0,66 litra pracujący w układzie mild hybrid. Występuje w dwóch wersjach mocy: 48 lub 80 koni mechanicznych. Standardem w obu przypadkach jest bezstopniowa skrzynia automatyczna CVT. Suzuki Spacia Gear może oferować napęd na przód lub opcjonalny układ 4WD.
Japoński model ma raczej niewielkie szanse na europejski debiut, ale jeśli politycy UE chcą rzeczywistego ograniczenia emisji, to powinni umożliwić zakup właśnie takich modeli. Małolitrażowe silniki, niewielkie gabaryty i oszczędne silniki sprzyjają ograniczeniu emisji – globalnie, a nie tylko lokalnie.