w

Suzuki S-Cross 2022 oficjalnie. Nowy design, ewolucja wnętrza i sprawdzony silnik pod maską

Suzuki S-Cross 2022
Suzuki S-Cross 2022 oficjalnie. Nowy design, ewolucja wnętrza i sprawdzony silnik pod maską

Po kilku zapowiedziach i wycieku amatorskich zdjęć przyszedł czas na oficjalną premierę tego modelu.

Oto Suzuki S-Cross 2022 bez tajemnic. Zacznijmy od tego, że w nazwie nie ma już „SX4”. Nie kryje się za tym żadna szczególna historia. To raczej uproszczenie – S-Cross i tak jest tylko jeden. Pod względem wymiarów obie generacje są niemal identyczne. Nowość ma 4300 milimetrów długości, 1785 milimetrów szerokości i 1580 milimetrów długości. To oznacza, że debiutujące wcielenie jest jedynie 0,5 centymetra wyższe.

Suzuki S-Cross 2022 – design

Linia samochodu została jednak zmieniona. Maska poprowadzona jest pod mniejszym kątem, a przednia szyba została bardziej pochylona. Poza tym, przeszklenia boczne wydają się nieco węższe. Dzięki temu, sylwetka wydaje się nieco bardziej dynamiczna.

Suzuki S-Cross 2022 - tył
Ma bardzo zbliżone wymiary do poprzednika, ale wygląda znacznie nowocześniej

Pas przedni zdobią reflektory LED z ciemnym wypełnieniem, które sąsiadują z szerokim grillem oraz masywnym zderzakiem, w który wkomponowano dodatkowe elementy oświetlenia. Z tyłu natomiast znajdziemy przyciemnione lampy o bardzo dużych rozmiarach. Łączy je czarna listwa.

Suzuki S-Cross 2022 – wnętrze

Kokpit spodoba się wszystkim konserwatywnym fanom motoryzacji. Producent nie uległ modzie na wszechobecną cyfryzację, dlatego ergonomia i wygoda obsługi będą utrzymywać wysoki poziom. Zegary pozostały analogowe i mają prostą formę. Wskaźnikom towarzyszy ekran komputera pokładowego.

Suzuki S-Cross 2022 - wnętrze
Wnętrze jest nowocześniejsze, ale wciąż utrzymuje klasyczne, ergonomiczne rozwiązania

Na szczycie konsoli centralnej zamontowano duży ekran multimedialny z nowocześniejszym interfejsem. Tego właśnie brakowało w tym modelu. Pod nim znalazł się niezależny panel klimatyzacji. Bardzo dobrze, że nie zrezygnowano z tego rozwiązania. Jakość materiałów stoi pod znakiem zapytania. Po zdjęciach trudno je ocenić. Poprzednik był przeciętny pod tym względem, dlatego oczekujemy przynajmniej lekkiej poprawy. Poziom spasowania powinien być dobry, jak to w Suzuki.

Suzuki S-Cross 2022 - kabina
W kabinie najwygodniej będzie czterem osobom

Jeżeli chodzi o przestronność, to Suzuki S-Cross 2022 z pewnością będzie oferować komfortową podróż czterem dorosłym osobom. Przy rozstawie osie sięgającym 2600 milimetrów raczej nie powinno być problemów z miejscem na nogi. Bagażnik oferuje 430 litrów.

Suzuki S-Cross 2022 – parametry techniczne

Jak wynika z oficjalnego komunikatu producenta, samochód będzie oferowany tylko z jednym silnikiem. To benzynowy silnik 1.4 BoosterJet. Uzupełnia go niewielka jednostka elektryczna (generator prądu-rozrusznik z alternatorem) tworząca z nim układ miękkiej hybrydy.

Warianty napędowe:

  • Napęd na przód, sześciobiegowy manual
  • Napęd na przód, sześciobiegowy automat
  • Napęd na obie osie, sześciobiegowy manual
  • Napęd na obie osie, sześciobiegowy automat

Samochód może mieć napęd na jedną lub obie osie (ALLGRIP SELECT). Zarówno pierwsza, jak i druga konfiguracja pozwala na wybór skrzyni biegów (automat lub manual o tej samej liczbie przełożeń). Bez względu na konfigurację, auto zawsze będzie oferowało 129 koni mechanicznych i 235 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.

Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 2022 – dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 129 koni mechanicznych
  • Maksymalny moment obrotowy: 235 niutonometrów
  • Skrzynia: Sześciobiegowy manual (lub sześciobiegowy automat)
  • Napęd: 2WD lub 4WD
  • 0-100 km/h: 9,5 sekundy (10,2 sekundy)
  • Prędkość maksymalna: 195 km/h
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,9-7,0 litrów (6,7-7,5 litra)

Potencjał silnikowy Suzuki S-Cross 2022 nie wydaje się ogromny, ale auto jest stosunkowo lekkie. Najlżejsza odmiana waży 1195 kilogramów, a najcięższa – 1330 kilogramów. To pozwala na uzyskiwanie całkiem niezłych osiągów.

Suzuki S-Cross 2022 - układ napędowy
Samochód dostępny jest tylko jako miękka hybryda oparta na silniku 1.4 BoosterJet

W samochodzie nie zabraknie oczywiście licznych systemów wsparcia. Użytkownik będzie mógł nabyć egzemplarz posiadający m.in.: asystenta awaryjnego hamowania, tempomat adaptacyjny, kamery 360 stopni, rozpoznawanie znaków, monitorowanie martwych pól w lusterkach, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania, czy ostrzeganie i przeciwdziałanie zjeżdżaniu z pasa ruchu.

Nowy S-Cross
Samochód pojawi się na polskim rynku w pierwszej połowie przyszłego roku

Suzuki S-Cross 2022 zapowiada się interesująco. Nowy model powinien pojawić się na polskim rynku w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wkrótce powinniśmy poznać oficjalny cennik.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. „dlatego ergonomia i wygoda obsługi będą utrzymywać wysoki poziom”… Tia, szczególnie sterowanie komputerem przy pomocy wykałaczek sterczących z panelu zegarów prezentuje szczególnie wysoki poziom ergonomii… z lat 90 ubiegłego wieku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

KIA Niro 2022

KIA Niro 2022 nadjechała. Unikatowy design, nowoczesne wnętrze

Bugatti Chiron cold start

To nie samolot z II Wojny Światowej. To Bugatti Chiron odpalone „na zimno” (wideo)