w

Suzuki Jimny 5d już w Polsce. Cena zwala z nóg

Suzuki Jimny 5d
Suzuki Jimny 5d już w Polsce. Cena zwala z nóg

Kultowy model japońskiej marki nie ma w Polsce łatwego życia. Po genialnym początku pojawiły się problemy prawne. Producent zdołał jednak z nich wybrnąć – oferując model w specyfikacji ciężarowej.

Teraz fani małej terenówki mają jeszcze większy wybór, ponieważ do oferty trafiło Suzuki Jimny 5d. Tak, jest to wariant pięciodrzwiowy. Co istotne, jest on w sprzedaży dzięki indywidualnemu importowi, którym zajmuje się oficjalny dealer, Iconic Motors.

To odważna decyzja, biorąc pod uwagę potencjalny target. Pamiętajmy jednak, że nawet służby leśne mogą oczekiwać większej przestrzeni w kabinie i akceptowalnych możliwości załadunkowych. Przypomnijmy, że dotychczas dostępna, trzydrzwiowa wymagała podejmowania trudnego wyboru – albo tylna kanapa, albo akceptowalna przestrzeń bagażowa.

Suzuki Jimny 5d zamiast SUV-a?

Ten model nigdy nie był tani, a i tak wybierali go klienci. Jego najnowsze wcielenie stało się bardziej cywilizowane, dlatego w miejskich czy górskich warunkach może bez problemu zastępować mniej dzielnego SUV-a. Tak naprawdę dopiero na trasie przy wyższych prędkościach można odczuć, że Suzuki Jimny 5d, podobnie jak wariant trzydrzwiowy, nie zostało stworzone z myślą o długich podróżach.

A teraz przejdźmy do szczegółów technicznych. Pięciodrzwiowe Suzuki Jimny ma 3985 milimetrów długości, 1645 milimetrów szerokości i 1720 milimetrów wysokości. Jego rozstaw osi sięga 2590 milimetrów. Masa własna? od 1195 do 1210 kilogramów.

Suzuki Jimny 5d
Suzuki Jimny 5d

Jimny w przedłużonym wydaniu pozostało samochodem czteroosobowym. Bagażnik w bazowje konfiguracji oferuje 219 litrów, co wciąż nie jest rekordową przestrzenią, ale wystarczającą, by zmieścić dwie duże walizki lub trzy miękkie torby.

>Suzuki Swift 2024 bez tajemnic. W salonach już wiosną

Zdolności terenowe auta podkreślają kąty natarcia, zejścia i rampowy, które wynoszą kolejno 36, 47 i 24 stopnie. Warto dodać, że auto osadzono na na ramie? Zawieszenie? Zarówno z przodu, jak i z tyłu znajdziemy 3-wahaczową, sztywną oś ze sprężyną.

Silnik pozostał praktycznie taki sam. To wolnossąca jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra. Generuje 105 koni mechanicznych i 134 niutonometry. Możne z nią współpracować pięciobiegowa skrzynia manualna lub czterobiegowy automat. Napęd ALLGRIP Pro posiada oczywiście reduktor.

Suzuki Jimny 5d – cena 2024

Nadszedł czas, by przedstawić oficjalny cennik tego modelu. Lepiej wygodnie usiąść, najlepiej w fotelu. Podstawowa wersja Suzuki Jimny 5d, czyli GL MT to wydatek 163 900 złotych. Dopłata do skrzyni automatycznej wynosi 6000 złotych.

Drugi poziom wyposażenia, czyli GLX startuje od 186 900 złotych. Co ciekawe, w tym przypadku, z niewiadomych przyczyn, ten sam automat kosztuje 7000 złotych. Wydaje się, że na przedłużone Jimny pozwolą sobie tylko najwierniejsi i najzamożniejsi fani japońskiej marki.

Suzuki Jimny 5d - bagażnik
Suzuki Jimny 5d

Co oferuje bazowe wyposażenie GL? W jego skład wchodzą m.in.: grill w brązowo-szarym kolorze z chromowaną powłoką, koło zapasowe na tylnej klapie, automatyczne szyby, kierownica z regulowaną wysokością, cyfrowy zegarek, siedmiocalowy ekran dotykowy, cztery głośniki, tylna kamera, asystenci podjazdu i zjazdu, manualna klimatyzacja i centralny zamek.

Co oferuje o blisko 25 tysięcy droższa wersja GLX? Użytkownik ma do dyspozycji m.in.: automatyczne światła z przednimi spryskiwaczami, reflektory LED, lampy przeciwmgielne, ciemnozielone szyby, przycisk start/stop, tempomat, skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację, dziewięciocalowy ekran multimedialny, audio Arkamys i felgi aluminiowe.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

10 komentarzy

Dodaj odpowiedź
  1. Warto dodać, że w cenie producent/importer zawarł opłaty wynikające z emisji spalin. Suzuki długo zwlekało ze sprzedażą wersji 5d z tego powodu, a mały jest sprzedawany jako dostawczak bo tak łatwiej ominąć kary emisyjne w Europie.

    • Dla Ciebie świat ma dwa kolory – czerwony (ruscy) – albo niebieski (jaśnie oświecona Unia). Dla Twojej wiadomości – są w Europie kraje( i nie chodzi o byłe demoludy) , które do Unii nie należą i jakoś za bardzo należeć nie chcą. A Wielka Brytania się wypisała.. Jaki poziom zidiocenia musi osiągnąć Unia, żeby ludziom otworzyły się oczy???

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szef Stellantis

Nowy Peugeot 5008 blisko debiutu. Czego można się spodziewać?

Japońska marka oszukiwała świat. To może być początek jej końca