w

Suzuki Inazuma 250

W języku japońskim INAZUMA oznacza błyskawicę. Dynamiczna stylistyka INAZUMY pobudza kierowców, a dzięki prostej budowie, odpowiedniemu wyposażeniu i niezawodnemu silnikowi o pojemności 250 cm3 motocykl stanowi doskonałą propozycję dla szerokiego grona odbiorców poszukujących niezawodnego środka transportu w zatłoczonych miastach.

 

Reflektor przedni 
Wystający z wąskiej obudowy o płaskich powierzchniach reflektor przedni o ostrym zarysie, stanowi charakterystyczny element motocykla. Umieszczona nad reflektorem przednim czarna osłona otacza górną część zespołu wskaźników.

 

Nadwozie
Śmiało zarysowane lampy kierunkowskazów wtopione w stylowe nadwozie podkreślają atrakcyjny wygląd. Nieosłonięte elementy konstrukcji motocykla są otoczone przez chromowane rury wylotowe z przodu i duże tłumiki z tyłu.

 

Siedzenie
Siedzenie o wyraźnie dynamicznym zarysie unosi się od zbiornika paliwa ku tyłowi. Dzięki wysokości wynoszącej 780 mm jest komfortowe i zapewnia dobrą kontrolę nad motocyklem. Poza tym doskonale pasuje do stylowego wyglądu i charakteru motocykla.

 

Tylna część motocykla
Dwa chromowane tłumiki mają atrakcyjne pokrywy i znajdują się poniżej jasnych świateł mijania oraz hamowania. Dzięki niespotykanemu wzornictwu i wysokiej jakości wykonania INAZUMA robi nadzwyczajne wrażenie na drodze.

 

Zespół wskaźników
Zespół wskaźników powinien być przejrzysty i funkcjonalny, ale także musi mieć odpowiedni styl współgrający z sylwetką motocykla. Tak właśnie jest w przypadku INAZUMY. W środkowej części zestawu znajduje się duży obrotomierz z cyfrowym wyświetlaczem włączonego biegu. Po jego prawej stronie umieszczono ekran LCD, na którym wyświetlana jest prędkość jazdy, licznik przebiegu całkowitego, dwa liczniki przebiegu dziennego, zegar, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik informujący o konieczności wykonania przeglądu oraz wskaźnik prędkości obrotowej, który ma 3 tryby pracy (Normalny, Eco i Wyłączony). Po lewej stronie natomiast znajdują się lampki kontrolne.

 

Od pierwszego spojrzenia stylistyka motocykla pozostawia nadzwyczajne wrażenie dynamiki. Po bliższym zapoznaniu się z nowym Suzuki INAZUMA okazuje się, że możliwości jednośladu przewyższają oczekiwania.

 

Konstrukcja

Wysoka moc w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych oraz niski poziom emisji zanieczyszczeń – oto charakterystyka zespołu napędowego INAZUMY o pojemności 250 cm3. Lekka dwucylindrowa konstrukcja jest pewnie zamocowana w nieosłoniętej ramie.

 

Silnik

Konstrukcja dwucylindrowego, rzędowego silnika INAZUMY jest lekka i zwarta. Jednostka napędowa cechuje się doskonałym momentem obrotowym w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych zarówno podczas jazdy w terenie zabudowanym jak i za miastem. Chłodzenie cieczą pomaga utrzymać optymalne parametry pracy silnika bez względu na warunki.

 

Wałek wyrównoważający
Wałek wyrównoważający napędzany przez wał korbowy podnosi komfort jazdy. Dzięki niemu.

 

Skrzynia biegów
Wartości przełożeń 6-stopniowej skrzyni biegów są dobrze dopasowane do charakteru silnika, zapewniającego wysoki moment obrotowy w zakresie niskich i średnich prędkości obrotowych.

 

Tłumik

Dwie chromowane rury wylotowe dostarczają spaliny do układu spełniającego wymagania normy Euro-3 zakończonego długimi tłumikami nisko zamocowanymi po obu stronach tylnego koła.

 

Układ zasilania

Zastosowany w motocyklu układ wtrysku paliwa zapewnia precyzyjną reakcję na ruch przepustnicy, a także pozwala lepiej kontrolować zużycie paliwa i poziom emisji zanieczyszczeń. Szereg czujników, w tym czujnik zawartości tlenu w spalinach, dostarcza informacje do modułu sterującego pracą silnika pozwalające uzyskać najniższe zużycie paliwa i najwyższą moc.

 

Zbiornik paliwa
Zbiornik paliwa o pojemności 13,3 litra pozwala na dłuższe podróże, a jego kształt zapewnia wygodną i pewną pozycję za kierownicą.

 

Zawieszenie
Pracę tylnego zawieszenia kontroluje układ z jednym amortyzatorem. Płynna praca tylnego zawieszenia i siedmiostopniowa regulacja napięcia wstępnego sprężyny zwiększają wszechstronność modelu Inazuma. Dzięki dostarczonym narzędziom można w łatwy sposób dokonać regulacji napięcia wstępnego tylnego zawieszenia. Przedni widelec teleskopowy pochłania nierówności, zapewniając płynne prowadzenie bez względu na to, czy motocykl porusza się po nierównych ulicach czy po drogach szybkiego ruchu.

 

Urządzenia sterujące
INAZUMA jest wyposażona w dwuczęściową kierownicę, która zapewnia sportowy wygląd
oraz optymalny komfort i prowadzenie bez względu dokąd prowadzi droga.

 

Hamulce
Hydrauliczne hamulce tarczowe z przodu i z tyłu zapewniają skuteczne i kontrolowane hamowanie bez względu na to, czy poruszamy się ulicami miast czy podróżujemy po drogach szybkiego ruchu.

 

Opony i koła
Na mocnych trójramiennych kołach ze stopu aluminium zamontowano opony o wysokiej przyczepności w szerokim zakresie warunków drogowych.

 

Solidna rama
Podwójna niepełna rama kołyskowa została tak zaprojektowana, aby zapewnić solidne oparcie w przypadku różnych stylów jazdy, skutecznie chroniąc widoczne i wystające elementy silnika i układu przeniesienia napędu.

 

Źródło: Motocyklista.info, Suzuki
Zdjęcia: Suzuki

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Infiniti Red Bull Racing ? prezentacja nie na pokaz

Wydatki na samochód w dół?