Nie jest tajemnicą, że japońskie marki współpracują ze sobą od kilku lat. Teraz są na etapie tworzenia nowego projektu. Cóż to takiego?
Suzuki i Toyota pochodzą z tego samego kraju, co oczywiście nie oznacza równych wpływów. Ta druga firma ma znacznie większe wpływy, a do tego wykupuje udziały konkurencji. Kolejnym tego przykładem może być nabycie pakietu akcji Mazdy.
W przypadku Suzuki sprawa jest oczywista. Toyota postanowiła zaangażować się w rozwój konkurencji, ale na własnych zasadach. Efekt jest taki, że w gamie mniejszego producenta znajdują się takie modele, jak Swace i Across. To bliźniacze konstrukcje Corolli i RAV4. Tak na marginesie dodajmy, że Mazda2 to Yaris w przebraniu.
Suzuki i Toyota tworzą nowy model
Tym razem jednak nie chodzi o kopiowanie w celu obniżenia średniej emisji spalin, tylko o współtworzenie. Firmy połączyły siły, by zaprojektować zupełnie nowy model, który ma mieć znaczący wpływ na wyniki sprzedaży.
Już teraz wiemy, że będzie to miejski crossover z napędem elektrycznym. Opracowanie takiej konstrukcji nie powinno być dużym wyzwaniem przy tym doświadczeniu. Toyota nie ma jednak w gamie małego auta na prąd (podobnie zresztą, jak Suzuki), dlatego im szybciej uda się dokończyć proces twórczy, tym lepiej dla obu marek.

Małe pojazdy elektryczne mają znacznie większy sens od 2,5-tonowych SUV-ów na prąd. Są lżejsze, bardziej ekonomiczne i mniej szkodliwe dla środowiska. Jeśli więc komuś rzeczywiście zależy na planecie, to powinien zastanowić się nad takim autem, które zużywa mało energii – bez względu na jej pochodzenie.
>Bliźniak oczywisty. Dla kogo powstało Suzuki Swace 1.8 Hybrid? (test)
Suzuki i Toyota jest już na etapie testów kluczowych podzespołów nowego modelu. Duże prawdopodobieństwo, że jego zapowiedzią był koncept bZ, który został zaprezentowany w grudniu 2021 roku.
Wiemy, że premiera samochodu ma nastąpić już w 2025 roku. Podejrzewamy, że różnice między finalnymi produktami obu marek będą opierać się na stylistyce. Zastosowana technologia powinna być taka sama lub bardzo podobna.