w

Suzuki Baleno bez gwiazdek w teście zderzeniowym. Szok i niedowierzanie

Suzuki Baleno crash test 2021
Suzuki Baleno bez gwiazdek w teście zderzeniowym. Szok i niedowierzanie

Nie jest tajemnicą, że normy związane z bezpieczeństwem samochodów uzależnione są od konkretnych rynków.

W Unii Europejskiej obowiązuje stosunkowo duży rygor w tym zakresie. Producenci nie mogą tworzyć aut z kartonu i raczej nie zdarzają się im wpadki. Pamiętajmy, że ma to zawsze odbicie na wizerunku. W innych zakątkach świata bywa z tym różnie, czego przykładem jest Suzuki Baleno bez gwiazdek w teście zderzeniowym.

Tak, zero absolutne. Właśnie taki rezultat otrzymał egzemplarz przygotowany z myślą o rynkach Ameryki Łacińskiej. Choć wygląda niemal tak samo, różni się od tego Baleno, które było oferowane na Starym Kontynencie.

Suzuki Baleno – test zderzeniowy Latin NCAP

Przypomnijmy, że w testach Euro NCAP, Suzuki Baleno otrzymało cztery gwiazdki. Skąd więc tak duże różnice? Kluczową kwestią są elementy bezpieczeństwa, których po prostu brakuje w wersji oferowanych na tamtejszych rynkach.

Suzuki Baleno - zderzenie boczne
Największe ryzyko tworzą zderzenia boczne

Największy problem stanowią zderzenia boczne. Dlaczego? Japoński samochód miejski nie dysponuje bocznymi poduszkami powietrznymi w standardzie. W Europie było inaczej. Próżno też szukać kontroli trakcji. Ponadto, podczas zderzeń mogą otworzyć się drzwi, co tworzy dodatkowe zagrożenie. Oprócz tego, małe Suzuki nie chroni za dobrze nóg i kręgosłupa szyjnego.

Nie jest to jedyny przedstawiciel znanej marki, który zanotował dużą wpadkę. Przypomnijmy, że z podobnych powodów tylko jedną gwiazdkę w teście Latin NCAP uzyskała Toyota Yaris. Delikatna przewaga nad Baleno wynikała z obecności systemu stabilizacji toru jazdy.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ograniczenia prędkości na niemieckich autostradach

Niemcy chcą ograniczeń prędkości na autostradach. Poważnie.

Audi S8 lifting

Audi S8 2022. Nowe detale i zmodyfikowany grill