w

Suzuki Alto Lapin LC 2022. To pudełko ma sens

Suzuki Alto 2022
Suzuki Alto Lapin LC 2022. To pudełko ma sens

Kei cars to niewielkie, miejskie autka o praktycznych kubaturach wnętrz, które sprawdzają się w azjatyckich aglomeracjach.

Wydaje się, że ta koncepcja sprawdziłaby się również w coraz bardziej zatłoczonych, europejskich miastach. Jednym z przedstawicieli tego gatunku jest zupełnie nowy model japońskiej marki: Suzuki Alto Lapin LC 2022.

Suzuki Alto Lapin LC 2022
Dzięki skromnym wymiarom, auto świetnie spisuje się na ciasnych ulicach

Ta długa nazwa skrywa nowe wcielenie znanego i lubianego modelu. Projektanci skupili się na zaszczepieniu stylistyki retro, która nawiązuje do protoplasty z lat 60. pas przedni jest niemal płaski. Zdobią go duże, okrągłe reflektory i grill o prostym kształcie. Z tyłu jest… podobnie. Obłe lampy i brak charakterystycznych elementów oznacza spójność całości. Warto dodać, że autko jest stosunkowo wysokie, a przy tym wąskie.

Pomysłowe i proste wnętrze

Nie jest tajemnicą, że w takich samochodach najważniejsza jest kabina. Już sam kokpit ujawnia, że to przemyślana konstrukcja. Jest tu wszystko, co potrzeba, a nawet jeszcze więcej. Na konsoli centralnej umieszczono ekran dotykowy, niezależny panel klimatyzacji i dźwignię automatu. Nieco niżej są półki, wnęki na kubki oraz przyciski funkcyjne.

Suzuki Alto Lapin LC 2022 - wnętrze
Kokpit jest prosty, czytelny i ergonomiczny

Producent zadbał również o dużą liczbę praktycznych rozwiązań. Są one praktycznie wszędzie, gdzie tylko się dało. Jest nawet szuflada na chusteczki. Pierwszy raz widzimy coś takiego w samochodzie. W sumie, to nie taki głupi pomysł, jak początkowo się wydaje.

Szuflada z chusteczkami
Wśród praktycznych rozwiązań znajduje się nawet szuflada z chusteczkami

Przestronność może zaskoczyć. Czteroosobowa kabina bez problemu pomieści komplet dorosłych. W obu rzędach jest przestronnie. Owszem, to zabrało przestrzeń bagażnika, ale dzięki wysokiej sylwetce można pakować rzeczy „do góry”.

Suzuki Alto Lapin LC – dane techniczne

Co ciekawe, producent nie zdecydował się na elektryczny układ napędowy, co jednoznacznie pokazuje, że nie interesuje go Europa (i jakoś nas to nie dziwi). Pod maską znajduje się trzycylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 0,66 litra. Oferuje ona 63 konie mechaniczne, co przy tych gabarytach jest wystarczającą wartością.

Suzuki Alto Lapin - kabina
W obu rzędach będzie przestronnie czterem dorosłym osobom

Uzupełnieniem małolitrażowego silnika bezstopniowa przekładnia automatyczna. Co ciekawe, klienci będą mieli do wyboru dwa warianty napędu: przedni lub na obie osie.

Ceny na rodzimym rynku startują od 1 409 100 jenów, co oznacza niecałe 10,5 tysiąca dolarów. To bardzo dobra oferta, biorąc pod uwagę to, czym dysponuje segment A na Starym Kontynencie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sportowe auta po powodzi

Zalana kolekcja aut w podziemnym garażu. Serce krwawi na ten widok

Tipo Mansella na sprzedaż

Fiat Tipo kierowcy F1 na sprzedaż. Może być Twój!