Obecność kilkunastu marek z Państwa Środka skłania producentów do zmian strategii. Nie jest tajemnicą, że Chińczycy potrafią przyciągać świetnym wyposażeniem przy zachowaniu niskich cen. Niemiecka marka stara się odpowiedzieć, dlatego SUV Volkswagena jest teraz w naprawdę korzystnej ofercie. Nie dziwi nas, że cieszy się większą popularnością, niż Golf.
SUV Volkswagena liderem
To bezapelacyjnie najlepiej sprzedający się samochód tej marki w Europie. T-Roc, bo o nim mowa, stał się bardzo ciekawą alternatywą dla wspomnianego Golfa. Ma zbliżone gabaryty, ale dysponuje modniejszą sylwetką, co przyciąga klientów podążających za aktualnie panującymi trendami.
Jeżeli chodzi o sam design, to jest naprawdę atrakcyjny. Auto wygląda nowocześnie i zgrabnie zarazem. Po liftingu ma dużo elementów świetlnych w pasie przednim, co tworzy charakterystyczny motyw. Z kolei tył prezentuje się dynamicznie, dzięki wyraźnie pochylonej szybie i lotce, która optycznie przedłuża dach.

Niektórzy kierowcy przypisują ten samochód do segmentu C, ale nie jest to właściwe. Prezentowany model to raczej klasa B+, co oznacza, że w gamie znajduje się pomiędzy miejskim T-Crossem a kompaktowym Tiguanem.
Nie jest to najpopularniejszy segment, ale są w nim poważni gracze. Największymi rywalami są Hyundai Kona oraz Toyota C-HR. Azjatyckie propozycje również dysponują mocnymi argumentami, które przekonują sporą liczbę klientów.
Podstawowy napęd
Rabat wynoszący 24 000 złotych obejmuje praktycznie każdą dostępną konfigurację – bez względu na silnik czy wyposażenie. Warto dodać, że oferta dotyczy wyprzedaży rocznika 2024. I tu można pokusić się o stwierdzenie, że Polo w podobnej odmianie napędowej kosztuje niemal tyle samo.
Mamy na myśli silnik 1.0 TSI generujący 116 koni mechanicznych i 200 niutonometrów. SUV Volkswagena z nim pod maską oferuje również sześciobiegową przekładnię manualną oraz napęd na przednią oś.

Mimo stosunkowo skromnych wartości, T-Roc z bazową jednostką ma akceptowalne osiągi. Przyspiesza do 100 km/h w 10,1 sekundy oraz rozpędza się do 189 km/h. Dla licznych kierowców będą to wystarczające rezultaty.
To samo można powiedzieć o zużyciu paliwa. Według producenta, modny Volkswagen potrzebuje średnio 5,8 litra benzyny w cyklu mieszanym. W warunkach rzeczywistych jest to bliżej 7 litrów, ale to i tak nieźle.
SUV Volkswagena w cenie Polo
Jak sugeruje oficjalny cennik, SUV Volkswagena ze wspomnianym silnikiem i wyposażeniem Life Plus kosztuje 104 290 złotych. Przypomnijmy, że taki T-Roc oferuje 116-koni mechanicznych, napęd na przednią oś i sześciobiegową skrzynię manualną.
Jeżeli chodzi o wyposażenie, to jest całkiem niezłe. W jego składzie znajdują się m.in.: 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED Basic, automatyczne światła, lampy LED z tyłu, relingi dachowe, wielofunkcyjna kierownica, fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, podwójna podłoga bagażnika, pakiet systemów bezpieczeństwa i asystentów jazdy, dostęp bez kluczyka, klimatyzacja, aktywny tempomat, cyfrowe wskaźniki (8 cali), gniazda USB-C, multimedia Composition i 6 głośników.

Jak na tym tle wypada Volkswagen Polo? Po pierwsze, to znacznie mniejszy hatchback o standardowym prześwicie i bardziej konserwatywnej stylistyce, co też ma znaczenie dla klientów – potwierdzają to wyniki sprzedaży i popularność SUV-ów w Europie.
Za 101 090 złotych można dostać Polo z dokładnie tym samym, 116-konnym silnikiem benzynowym. Przewagą mniejszego modelu jest jednak siedmiobiegowy automat. Wyposażenie Style obejmuje m.in.: reflektory LED Matrix, wielofunkcyjną kierownicę, oświetlenie nastrojowe, sportowe fotele pierwszego rzędu, pakiet asystentów i systemów bezpieczeństwa, aktywny tempomat, klimatyzację, czujniki parkowania (przód i tył) i cyfrowe wskaźniki (8-calowe).
W obu przypadkach mówimy o wyprzedaży rocznika 2024. SUV Volkswagena nie ma automatu, ale jest niemal w każdej kategorii lepszy, niż miejski hatchback tej samej marki. Nic więc dziwnego, że cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko w naszym kraju, ale też całej Europie.
1. Napisał Pan, że SUV nie posiada automatu. Otóż posiada 7 biegową automatyczną skrzynię DSG.
2. Rabat ten nie dotyczy tylko wyprzedaży rocznika 2024, ale również samochodów z rocznika 2025 ( rabat dla grup zawodowych lub leasing)
Pozdrawiam
1. W cenniku 2025 nie widziałem takiej konfiguracji
2. Dobrze, że Pan to dodał, dzięki! Pozdrawiam