w

SUV Volkswagena w cenie Polo. Rabat 24 000 zł robi wrażenie

Volkswagen T-Roc
SUV Volkswagena

Obecność kilkunastu marek z Państwa Środka skłania producentów do zmian strategii. Nie jest tajemnicą, że Chińczycy potrafią przyciągać świetnym wyposażeniem przy zachowaniu niskich cen. Niemiecka marka stara się odpowiedzieć, dlatego SUV Volkswagena jest teraz w naprawdę korzystnej ofercie. Nie dziwi nas, że cieszy się większą popularnością, niż Golf.

SUV Volkswagena liderem

To bezapelacyjnie najlepiej sprzedający się samochód tej marki w Europie. T-Roc, bo o nim mowa, stał się bardzo ciekawą alternatywą dla wspomnianego Golfa. Ma zbliżone gabaryty, ale dysponuje modniejszą sylwetką, co przyciąga klientów podążających za aktualnie panującymi trendami.

Jeżeli chodzi o sam design, to jest naprawdę atrakcyjny. Auto wygląda nowocześnie i zgrabnie zarazem. Po liftingu ma dużo elementów świetlnych w pasie przednim, co tworzy charakterystyczny motyw. Z kolei tył prezentuje się dynamicznie, dzięki wyraźnie pochylonej szybie i lotce, która optycznie przedłuża dach.

SUV Volkswagena
Volkswagen T-Roc Life Plus – tył

Niektórzy kierowcy przypisują ten samochód do segmentu C, ale nie jest to właściwe. Prezentowany model to raczej klasa B+, co oznacza, że w gamie znajduje się pomiędzy miejskim T-Crossem a kompaktowym Tiguanem.

Nie jest to najpopularniejszy segment, ale są w nim poważni gracze. Największymi rywalami są Hyundai Kona oraz Toyota C-HR. Azjatyckie propozycje również dysponują mocnymi argumentami, które przekonują sporą liczbę klientów.

Podstawowy napęd

Rabat wynoszący 24 000 złotych obejmuje praktycznie każdą dostępną konfigurację – bez względu na silnik czy wyposażenie. Warto dodać, że oferta dotyczy wyprzedaży rocznika 2024. I tu można pokusić się o stwierdzenie, że Polo w podobnej odmianie napędowej kosztuje niemal tyle samo.

Mamy na myśli silnik 1.0 TSI generujący 116 koni mechanicznych i 200 niutonometrów. SUV Volkswagena z nim pod maską oferuje również sześciobiegową przekładnię manualną oraz napęd na przednią oś.

SUV Volkswagena
Volkswagen T-Roc Life Plus – profil

Mimo stosunkowo skromnych wartości, T-Roc z bazową jednostką ma akceptowalne osiągi. Przyspiesza do 100 km/h w 10,1 sekundy oraz rozpędza się do 189 km/h. Dla licznych kierowców będą to wystarczające rezultaty.

To samo można powiedzieć o zużyciu paliwa. Według producenta, modny Volkswagen potrzebuje średnio 5,8 litra benzyny w cyklu mieszanym. W warunkach rzeczywistych jest to bliżej 7 litrów, ale to i tak nieźle.

SUV Volkswagena w cenie Polo

Jak sugeruje oficjalny cennik, SUV Volkswagena ze wspomnianym silnikiem i wyposażeniem Life Plus kosztuje 104 290 złotych. Przypomnijmy, że taki T-Roc oferuje 116-koni mechanicznych, napęd na przednią oś i sześciobiegową skrzynię manualną.

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to jest całkiem niezłe. W jego składzie znajdują się m.in.: 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED Basic, automatyczne światła, lampy LED z tyłu, relingi dachowe, wielofunkcyjna kierownica, fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, podwójna podłoga bagażnika, pakiet systemów bezpieczeństwa i asystentów jazdy, dostęp bez kluczyka, klimatyzacja, aktywny tempomat, cyfrowe wskaźniki (8 cali), gniazda USB-C, multimedia Composition i 6 głośników.

Volkswagen T-Roc - wnętrze
Volkswagen T-Roc Life Plus – wnętrze

Jak na tym tle wypada Volkswagen Polo? Po pierwsze, to znacznie mniejszy hatchback o standardowym prześwicie i bardziej konserwatywnej stylistyce, co też ma znaczenie dla klientów – potwierdzają to wyniki sprzedaży i popularność SUV-ów w Europie.

Za 101 090 złotych można dostać Polo z dokładnie tym samym, 116-konnym silnikiem benzynowym. Przewagą mniejszego modelu jest jednak siedmiobiegowy automat. Wyposażenie Style obejmuje m.in.: reflektory LED Matrix, wielofunkcyjną kierownicę, oświetlenie nastrojowe, sportowe fotele pierwszego rzędu, pakiet asystentów i systemów bezpieczeństwa, aktywny tempomat, klimatyzację, czujniki parkowania (przód i tył) i cyfrowe wskaźniki (8-calowe).

W obu przypadkach mówimy o wyprzedaży rocznika 2024. SUV Volkswagena nie ma automatu, ale jest niemal w każdej kategorii lepszy, niż miejski hatchback tej samej marki. Nic więc dziwnego, że cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko w naszym kraju, ale też całej Europie.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. 1. Napisał Pan, że SUV nie posiada automatu. Otóż posiada 7 biegową automatyczną skrzynię DSG.
    2. Rabat ten nie dotyczy tylko wyprzedaży rocznika 2024, ale również samochodów z rocznika 2025 ( rabat dla grup zawodowych lub leasing)
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porsche 911 Dakar

Porsche 911 Dakar 2026 nadjeżdża. Otrzyma nowy napęd

Nowy Nissan Navara

Nowy Nissan Navara coraz bliżej debiutu. Jaki będzie?