w

Superkombi kontra czterodrzwiowe coupe – pojedynek na prostej

Samochód sportowy nie musi mieć nadwozia w stylu coupe. Ogromna moc, dobra trakcja i świetne osiągi są dziś dostępne w modelach z różnymi nadwoziami, czego świetnym przykładem są superkombi.

Oferują je głównie marki premium. W tym porównaniu znajdziemy Audi RS6, które skrywa 4-litrowe V8 generujące 600 KM i 800 Nm. Silnik został zintegrowany z automatem (8-biegowym) i napędem quattro. To wszystko przy masie 2075 kg. Tuż obok stanęło Porsche Panamera Sport Tursimo, która również skrywa 8-cylindrową jednostkę, tyle że wspieraną przez elektryczność. Niemiecka hybryda oferuje 680 KM, 850 Nm, 8-biegową przekładnię automatyczną oraz napęd na cztery koła. Masa własna tego auta to 2400 kg.

Kolejnym kombi biorącym udział w tym pojedynku jest Mercedes-AMG E 63 S Wagon. Za rozpędzanie gwiazdy ze Stuttgartu odpowiada także V8 o pojemności 4 litrów, tyle że dysponujące mocą 612 KM i momentem obrotowym na poziomie 850 Nm. Masa własna Merca to 1940 kg. Za przeniesienie tych wartości na cztery koła odpowiada 8-biegowa przekładnia automatyczna. Dla większego kolorytu jeden z samochodów ma nieco inną sylwetkę. To czterodrzwiowe coupe pod postacią BMW M8 GC. Jego sercem jest 4,4-litrowe V8 zdolne produkować 625 KM i 750 Nm. Uzupełnieniem tego potencjału jest 8-biegowy automat i napęd na obie osie. Waga? 2054 kg.

Każdy z tych samochodów dysponuje systemem launch control. Procedura startu to jednak tylko część sukcesu. Role odegrają także różnice w mocy i wadze.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford F-150 EV 2021 – elektryczny pick-up nadjeżdża!

Peugeot wraca do Le Mans w 2022 roku